"לכל אדם יש סט מיוחד של בעיות משל עצמו בתוך תוכו", אמרה לפני שלוש שנים בדיוק לוריין סקוט בראיון למגזין האפר'ס בזאר בהתייחס לסוגיה של נשים מושלמות. אולי ידעה כבר אז על מה היא מדברת?
לוריין סקוט הייתה אמורה לציין את יום הולדתה ה-50 בחודש הבא, אך הערב (שני), בשעה 19:00 שעון ישראל, נמצאה מעצבת האופנה הפופולארית ללא רוח חיים בדירתה בניו יורק.
לא ברור מה הוביל אשה מרשימה כל כך שאחזה בקריירות מוצלחות של דוגמנות, סטיילינג, עיצוב וזוגיות נוצצת מיק ג'אגר אבי הרוקנ'רול - לבחור לשים קץ לחייה כך פתאום. ככל הנראה כל היופי שבחייה כיסה על כאב עצום, שהביא אותה לתלות את עצמה בעזרת צעיף הקשור לידית דלת דירתה בשכונת צ'לסי האופנתית במנהטן, כאשר היא לא מותירה אחריה שום מכתב באופק.
בחודש שעבר בוטלה השתתפותה של סקוט בשבוע האופנה בלונדון בעקבות בעיות הפקה, משום חששות המעצבת כי לא תצליח להעמיד את תצוגת קולקציית סתיו-חורף 2014-15 בזמן. האם המקרה הזה יכול היה לרמז על מה שעתיד להתרחש שבועות ספורים לאחר מכן? יתכן ולעולם לא נדע.
סיפור הפרברים
המעצבת הנוצצת שהפכה ליקירת הסלבס, נולדה בכלל בשם לואן באמברו, שניתן לה על ידי הוריה המאמצים לולה ואיוון באמברו, זוג מורמוני מעיירת קטנה בפרברי מדינה יוטה שבארצות הברית.
לפי מקורות שונים, כבר בגיל 12 התנשאה סקוט לגובה של 1.83 ס"מ, מה שסייע לה חמש שנים מאוחר יותר בגיל 17 להתגלות על ידי צלם האופנה המוערך ברוס וובר.
משם המרחק לפריז היה קצר - סקוט עזבה את יוטה והנצרות המשיחית לטובת טיפוח קריירת דוגמנות בעיר האורות, ובמהרה היא מצאה את עצמה מדגמנת עבור איי-ליסטרס דוגמת שאנל וטיירי מוגלר.
אורוואר דוגמנות, הלו סטיילינג
ב-1994 מאסה סקוט בחיי הדוגמנות, והחליטה לקחת את רגליה הארוכות (שאורכן היה כ-106 ס"מ) ולעבור ללוס אנג'לס בכדי להמציא את עצמה מחדש. סקוט התמקמה בעבודת יחסי ציבור עבור בית האופנה פראדה, מה שסימן את הפתח לעולם שכולו סלבריטיז.
סקוט מינפה את עצמה והחלה לעסוק בסטיילינג אישי של מפורסמים, וכתוצאה מכך החלה להתחכך על בסיס יומי עם צלמים ומעצבים חשובים דוגמת קרל לגרפלד, הלמוט ניוטון ומריו סורנטי. תחת ידיה המסוגננות עברו כוכבות מהשורה הראשונה ששכרו את שירותיה של סקוט כסטייליסטית - ביניהן ניקול קידמן, שרה ג'סיקה פרקר וג'וליאן מור.
בשנת 2000 סקוט כבר מונתה לתפקיד הסטייליסטית הרשמית של טקס האוסקר היוקרתי.
ואז האבן התגלגלה
שנה מאוחר יותר, סקוט שהתגרשה חמש שנים קודם לכן מיזם עסקי אשר הייתה נשואה לו שלוש שנים, פגשה במיק ג'אגר על סט צילומים בפריז בו עבדה כסטייליסטית והשניים החלו לצאת. מערכת היחסים הנוצצת של סקוט וכוכב הרולינג סטונז האגדי החזיקה 13 שנים ולמעשה נקטעה עם קטיעת חייה שלה.
על אף פער גילאים של שני עשורים שלמים, מערכת היחסים בין השניים נחשבה ליציבה במיוחד, ואפילו גברה באורכה על נישואיו הקודמים של הרוק סטאר לביאנקה ג'אגר וג'רי הול. ג'אגר הוא גם זה שסייע לסקוט לפצוח בקריירה של מעצבת אופנה.
בסיועו של ג'אגר, השיקה סקוט את הקולקציה הראשונה שלה ב-2006, כאשר הסגנון שמאפיין אותה נשען על יסודות של גלאם-רוק: צלליות צרות, הרבה בלינג, שילובים נועזים וגישה נונשלאנטית. בשנה האחרונה אף חזרה סקוט למקורות, ועיצבה עבור בן זוגה את המתלחה שלו לטור ההופעות הנוכחי של הסטונז.
השמלה השחורה שכבשה את השטיח האדום
הקולקציה הראשונה של סקוט נקראה "ליטל בלאק דרס" וכללה קשת מגוונת של שמלות שחורות, שחלקן כבר היו מוכרות מהשטיחים האדומים עליהן דרכו השגרירות החדשות שלה כמעצבת - ביניהן מדונה, אנג'לינה ג'ולי, פנלופה קרוז ואיימי אדמס שלבשו את עיצוביה של סקוט לטקס האוסקר.
המוניטין של סקוט והצעת ההגשה הקולית שלה לסטייל בועט ונטול מאמץ החלו לכבוש במהרה כוכבות נוספות דוגמת נעמי קמפבל, ג'ניפר לופז, סנדרה בולוק, אומה תורמן, ריס ווית'רספון, כריסטינה הנדריקס ואפילו את פירסט ליידי'ז קרלה ברוני-סרקוזי ומישל אובמה.
ב-2010 נרקח שיתוף הפעולה הראשון של סקוט - קולקציית קפסולה עבור מותג הקוסמטיקה לנקום. סקוט הציגה מהדורת חגים מיוחדת המבוססת על שפתון הבורדו שהפך לחתימה האישית שלה. ב-2011 היא הוסיפה להתפתח בתור מעצבת, ולראשונה השיקה קולקציית תיקים שנמכרה בבית הכלבו הניו יורקי בארני'ז. לפני כשנה וחצי פנתה אליה רשת ההיי-קז'ואל בננה ריפבליק, והציעה לסקוט לעצב במשותף קולקציית חגים אקסקלוסיבית הכוללת דגמי לבוש ואקססוריז.
במקביל החלה סקוט לעורר סקרנות לא רק בתחום הבידור, אלא גם בתעשיית האופנה כולה שלא יכולה הייתה להישאר אדישה אל מול אותה אמזונה מוכשרת.