לא משעמם ליניב פרסי בימים אלו. הכנות ליריד האופנה B WEAR שנפתח היום (חמישי), הקמת חנות הסטודיו הראשונה שאותה הוא מתכנן לחנוך בחודש הבא, עבודה מול בוטיקים מובילים בחו"ל ופיתוח קווי עיצוב חדשים - לא ברור איך המעצב המקומי-בינלאומי מצליח לדחוס את כל אלו ל-24 שעות ביממה.
עם זאת, נראה כי כרגע מבחינתו החלק החשוב ביותר באורקסטרה המתוזמרת היטב הוא דווקא השוק המקומי. המעצב שהחל מרגע פריצתו לפני חמש שנים להתכוונן בעיקר לחו"ל, עובד לאחרונה חזק על נטיעת שורשים איתנים יותר בסצנת העיצוב המקומית. כראיה, פרסי החליט לראשונה להעתיק את הסטודיו הביתי ברמת גן לחלל רחב, מעוצב ומזמין במרכז תל אביב. בנוסף, לאחרונה החל המעצב להעניק נפח גדול יותר לקו הכלות בעיצובו. יתרה מזאת, במטרה לחזק את קשרי הלקוחות בארץ, החליט פרסי לייצר קו חדש בשם White Label המותאם לקהל הישראלי - הן מבחינת הסגנון הקליל יותר, אך בעיקר מבחינת המחירים הנגישים יותר.
"יש לי רצון עז להגדיל פה את הקשר לשוק המקומי", אומר פרסי גלויות ומנמק את אשר ניצב מאחורי הקו המשני: "אנחנו שואפים להביא את האיכות, אבל לתת נגישות למי שלא יכולה להוציא 10,000 שקל. אז המשמעות היא להשתמש במשי אחר, או ברקמה אחרת אבל אין מה לעשות. הקהל בארץ רוצה כל הזמן לקנות ולהתחדש".
בחנות הסטודיו העתידית, או "הבית" כפי שמכנה פרסי, יציג המעצב את הקו החדש, שהוא למעשה בגדר אדפטציה מיוחדת לקהל הישראלי. הסגנון הוא מאותו הז'אנר של אופנה על התפר שבין קז'ואל גבוה לערב עם אלמנטים גותיים, אך המעטפת הכללית אוורירית בהרבה מזו שהוא מעצב לשווקים מעבר לים. בנוסף, יוצעו גם שמלות כלה, תכשיטים והחל מחורף 2015 גם תיקי עור בעיצובו, עליהם הוא עמל בימים אלה ממש.
בעוד שהחלום הרטוב של מעצבים מקומיים רבים הוא לצאת מהארץ החוצה, נדמה כי פרסי עובר תהליך הפוך של התכנסות.
בוגר שנקר, שהתחיל את הקריירה שלו בהתמחות אצל ג'ון גליאנו בדיור שהובילה לעבודה אצל רוברטו קוואלי, השתמש בנטוורקינג הענף שפיתח לביסוס שמו כמעצב בחו"ל. הכל התחיל מאילוצים נסיבתיים - פרסי חזר לבקר את הוריו בארץ לאחר שאלו חזרו משהות בת ארבע שנים במקסיקו. רגע לפני שתכנן לחזור לעבודתו באיטליה, נתקל בבעיות של חידוש אשרת העבודה. אחרי שעשה עם עצמו חושבים, החליט המעצב להשתקע בארץ ולהקים מותג עצמאי שינוהל בשלט רחוק. כיום הוא מעצב מהארץ, ומייצר באיטליה.
בגדיו של פרסי נמכרים ב-69 נקודות מכירה בחו"ל. קו התכשיטים שהוסיף לפני כשנה נמכר ב-49 נקודות מכירה בחו"ל, כאשר בראשן גאלרי לפאייט בפריז ובית הכלבו היוקרתי הארווי ניקולס בניו יורק. שיא ההצלחה הבינלאומית נרשם באוקטובר האחרון, כאשר הציג פרסי את הקולקציה החדשה שלו בשבוע האופנה לאביב-קיץ 2014 במוסקבה.
"עכשיו אני בשלב של התפקסות, של מעין רה-אורגניזציה", מאותת פרסי. "ההתייחסות לשוק המקומי היא כאילו אנחנו בונים אותו ממש מאפס. עכשיו אני מרגיש לראשונה שאני בשל מספיק להביא את האני מאמין שלי".
הקו החדש ופריטים נוספים מבית יניב פרסי יוצגו בסופ"ש הקרוב ביריד B WEAR בהאנגר 4, מתחם התחנה תל אביב.
חמישי, 10 באפריל, בין השעות 16:00-21:00; שישי, 11 באפריל, בין השעות 10:00-17:00; שבת, 12 באפריל, בין השעות 10:00-20:00. מחיר כניסה ליריד: 10 שקלים.