בתקופה בה מעצבים קמים ונופלים כמו בשדה קרב, וחנויות נפתחות ונסגרות כלאחר יד, המעצבת עינת סקלסקי, בוגרת שנקר, ממשיכה לייצר מבית המלאכה שלה ביפו, תיקי עור יוקרתיים. "אני דוגלת בסטייל", מצהירה סקלסקי, "לא באופנה ולא בטרנדים. המטרה שלי היא אחת: לעשות תיקים ברמה והאיכות הגבוהים ביותר, עם הגימורים ברמה הגבוהה ביותר". הגימור גבוה אמנם, אך מביא איתו בהתאמה גם מחירים יקרים, שיכולים להגיע גם לשלוש אלפיות. סקלסקי לא מרגישה צורך להתנצל: "עור כחומר גלם זה דבר יקר מאוד, וכל העבודה היא כמובן עבודת יד. המחירים מייצגים את הזמן שמושקע בעבודה ואת איכות החומרים, שמיובאים ברובם מאיטליה.
תמורת האמון הכספי שתתנו בה, מציעה סקלסקי תיקי עור ואקססוריז משלימים כגון חגורות ותכשיטים מעור. בעוד שהתיקים מעלים את הרף בכל הנוגע לאיכות ייצור, האקססוריז דווקא עושים בדיוק את ההפך. כמו באלבום מוזיקה, נדמה כי הצמידים והשרשראות הם "פילרים", ממלאי מקום במכוון בין להיט אחד למשנהו. צמידי העור למשל ספרטניים למדי, בעוד שהשרשראות והחגורות פשוט גסות מראה.
סגנון הקולקציה נע בין הג'ונגל שבטבע לג'ונגל העירוני, ובין הגס לרך. הבחירה האבסולוטית לעבוד עם עורות מבטאת היטב את הקונטרסט הזה, אמזונה אורבאנית אם תרצו. בנימה זו מעוצב גם הבוטיק, ג'ונגל פראי בלבו של ג'ונגל בטון מפויח. העורות נרכשים כאשר הם כבר מעובדים לאחר תהליך של שפשוף ידני והטבעת הדפסים מיוחדים במפעלים שמתמחים בכך באיטליה.
פריט הדגל של סקלסקי הוא תיק הגונדולה המרשים ביופיו, אשר מלווה אותה עוד מהקולקציה הראשונה, שהושקה לפני כשלוש שנים. כשמו, התיק מעוצב בצללית של הסירה המפורסמת, כאשר הקימורים שלו מתנקזים אל ידית נשיאה מתכתית זהובה. התיק מפוסל בטכניקת הפיסול של אוכפים לסוסים, ולדברי סקלסקי הוא נתפר בחוט ומחט בעבודת יד.
שאר התיקים של סקלסקי אינם משתווים לדגם הגונדולה, ואינם משחזרים את אותה ההתרגשות שהוא מעורר, אך האיכות המוקפדת שלהם עדיין ניכרת. דגמים נוספים ראויים לציון הם דגם "צ'ימי", תיק צ'ימידן אורבני מתוחכם שאפשר לשאת אותו גם כתיק גב וגם כתיק צד, תיק "באקי" נותן אינטרפרטציה אדג'ית לתיק הסאטצ'ל הסטודנטיאלי, וכן תיקי ה"טרפזו" אשר מעוצבים בצללית מעניינת של טרפז.
טווח מחירים: 230-2800 שקלים
סקלסקי, אבולעפיה 19, ת"א 03-6834505 ובחנויות מובחרות