נהוג להניח ששיחות סלון נפתחות בדרך כלל בשאלה הקיומית "מה יהיה עם המדינה?", ממשיכות לרבדים אסקפיסטיים יותר כגון "מה אתה אומר על המטומטמת ההיא מ"היפה והחנון"?" ובדרך כלל כאשר הסמול טוק כבר ממש על ערש דווי אנחנו אוהבים לקנח בקינה משותפת על מזג האוויר הבלתי אפשרי.
שיחת סלון שגרתית בין מעצבות האקססוריז עידית בלינקי וקרן אטון דווקא הצליחה להתעלות מעל שברי הסמול-טוק הנואש. מתוך הבנה משותפת כי הן רוצות להעניק ללקוחות שלהן את חווית הטוטאל-לוק, החליטו המעצבות לצאת בדרך חדשה וכך נולד לפני חודשיים וחצי המותג בוקו בוקו ('הרבה הרבה' בצרפתית).
המעצבות חברות כבר מימי הלימודים בבצלאל בירושלים, שם הן גם התגוררו בשכנות במשך שנים. בלינקי מוכרת מהמותג המשותף לה ולבן זוגה אור, אותו הכירה על אותו ספסל לימודים בדיוק. המותג הנושא את שם משפחתם, מבוסס על תיקי עור, חגורות וקו ביגוד בעיצובם. מנגד אטון, מוכרת מהמותג הנושא את שמה, המבוסס על תיקים וחגורות בעיצובה.
"אני מסתובבת בהמון מקומות בעולם אבל אף פעם לא הצלחתי למצוא בגדים שיתנו מענה ללקוחות שלי", מתארת בלינקי את נקודת הזינוק לבריאתו של המותג החדש, "החלטנו לנסוע לאיטליה, סין והונג קונג ולתור אחר שניים-שלושה מעצבים או מותגים מעניינים. באיטליה לא נתקלנו במשהו שלא ראינו מקודם. את סין חרשנו לכל אורכה ולכל רוחבה במשך שלושה וחצי שבועות, אבל הכל נראה לנו זול או לא מספיק מעניין".
בשלושת הימים האחרונים למסע קרה הנס המיוחל, ודווקא בסין מצאו המעצבות מעצב יפני ומעצב קוריאני שתאמו לחזון של השתיים.
המעצבות מעדיפות לשמור על האנונימיות של המעצבים ובקולקציה שלהן הם גם ממותגים תחת השם "בוקו בוקו". הסיבה, לדבריה של בלינקי היא "אלה מעצבים שיוצרים על מנת שחברות יגיעו מכל מדינה ויקנו מהם. על מנת שזה לא יהיה המוני הם מציעים מעט מאוד מכל דגם. הם לא עובדים תחת ברנד. זה הקונספט שלהם. הם בעצמם תפרו את התוויות שלנו והם אלה שלחצו עלינו להיסגר על שם המותג. הם רוצים להיות מיוצגים בכל מדינה בעולם, הם עובדים גם עם ערב הסעודית, ארה"ב, יפן, סין, קוריאה ומדינות נוספות".
לדברי המעצבות, עם שובן ארצה מרבית הפריטים נחטפו תוך ימים ספורים, מה שרק פתח להן את התיאבון. "זה עשה לנו כזה חשק לגדול ככה שהחלטנו לנסוע שוב בשבוע הבא", מסבירה בלינקי. "יש לנו רעיון להביא גם מותג סיני מהמם שמשתתף קבוע בשבועות האופנה בפריז, סין וארצות הברית".
כפועל יוצא של העבודה המשותפת, החליטו לאחרונה המעצבות לסגור את חללי הסטודיו האישיים שלהן ולעבור לעבוד תחת קורת גג משותפת במתחם נגה ביפו.
למען הסדר הטוב, המותגים בלינקי וקרן אטון ממשיכים לפעול כרגיל. המותג החדש מורכב כעת רק מהבגדים המיובאים, אך בקרוב מאוד מבטיחה בלינקי, השתיים ישחררו קולקציה שיצרו בעבודה משותפת.
"לא יהיה הרבה צבע כי אנחנו מאוד אוהבות מונוכרומאטיים", מתנצלת בלינקי ומוסיפה, "זו הכלאה מעניינת בין בדים ושפשוף ישראליים לבין עיצוב יפני נקי. בקולקציה יהיו גם נעליים וגם בגדים ואפילו קולקציה של בגדי עור בשיתוף פעולה של שתינו, והכי חשוב - הגזרות הן לא לאנורקסיות".
הקולקציה אם כן אכן מבוססת על הטהרה המונוכרומאטית הפופולארית ומושמצת כאחד. על החיוורון "מפצים" אלמנטים מעניינים כגון טקסטורות פרומות, א-סימטריה, משחקי נפח, צווארונים מפוסלים והדפסים שובי לב של נוצות וחדי-קרן.
התוצאה הסופית מצליחה לרענן את האורבאניות האפרורית שכבר נראו ביותר מדי ורסיות, ולתת לה מראה אסוף יותר ושיקי בניגוד למראה הזרוק שסובל פעמים רבות מיתר נונשלאנטיות.
בלינקי תרמה את הסגנון הנשי הבוגר שמזוהה עמה ועם לקוחותיה, ואילו אטון הקלילה את מה שעשוי היה להצטייר ככבד ומורצן יתר על המידה, כך שלצורך העניין גם אשה בשנות החמישים לחייה יכולה להתחבר למותג, אך גם בחורה בת 25 עשויה לגלות עניין. טווח המידות ידידותי למשתמשת והוא גובל במידה 46, כשישנם אפילו פריטים במידה 48.
"אנחנו שני קצוות שונים של טעם ישראלי", מסבירה בלינקי כיצד שני סגנונות עיצוב שונים מתלכדים, "המפגש בינינו ברמה המקצועית נותן מענה יותר נרחב, מאתגר ומעניין. לפני זה הרגשנו שאנחנו על טייס אוטומטי, התחשק לנו לצאת מהשגרה. המטרה היא לאו דווקא לגעת בכמה שיותר נשים, אלא להצליח לשלב בין שני טעמים שונים".
טווח מחירים: 190-690 שקלים.
בוקו בוקו ישתתף בסוף השבוע הקרוב ביריד ready to wear
בבית ציוני אמריקה בתל אביב.
להשיג גם בחנויות המעצבות: בלינקי, שדרות רוטשילד 1, תל אביב, מתחם התחנה תל אביב; קרן אטון, דיזנגוף 238 תל אביב.