הרבה הפתעות טובות נראו הבוקר בתצוגת מיכל נגרין. מעצבת התכשיטים, שמזה מספר שנים עוסקת גם בעיצוב ביגוד, הולכת ומבססת את מקומה בקרב מעצבי האופנה המקומיים בשקט ובבטחה. את התצוגה, הראשונה ביומו השלישי והאחרון של שבוע האופנה של תל אביב לקיץ 2013, פתחה נועה תישבי.
השחקנית, זמרת, דוגמנית הישראלית-קליפורנית טופפה על המסלול עם חיוך הוליוודי מנצח ושמלת קוקטייל חובקת גוף, ולמרות גזרה בלתי דקה בעליל, ובוודאי ביחס לשאר דוגמניות התצוגה, לא שידרה כל חוסר בטחון. בכלל הבטחון היה ממד מרכזי בתצוגה הבוקר. מיכל נגרין חצתה את הקווים לעיצוב ביגוד בהצלחה וככל הנראה היא מודעת לכך. והצלחה מבחינתה של היא תרגום של הדימויים המתקתקים האהובים עליה ומלווים את עבודתה מתחילת דרכה. המלאכים המרחפים, הפרחים המלבלבים, הילדונים המחוייכים, הרקדניות בשמלות הטוטו והחמסות המנצנצות, כולם מצאו את דרכם לקולקציית הביגוד.
רובה המכריע ל הקולקציה נשען על שמלות - קוקטייל, A, בלון, באורך הרצפה ושחורות קטנות. שמלות מיני חובקות גוף עושות קצת רושם של דקות מדי וכאלו המתאימות רק לנשים עם גזרה דקה. מנגד, שמלות ה-A יחמיאו לכל מי שלא ניחנה באגן צר ועם בלייזר עשויות להיות משהו שגם מישל אובמה תלבש. שמלות הבלון מזכירות את סילואטת סוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים שנראו למכביר ב"מד מן" ויתאימו לאירוע חשוב. השחורות הקטנות, כתמיד, הן כאלו העשיות לשמש רבות.
ראויות לציון מיוחד הן מספר שמלות באורך הרצפה בגווני ורוד וניוד עם פרחוניות מעודנת באדום וזהב, וחריזה בווריאציות שונות. מחרוזות שורות שימשו פה כשרוולי טי או גלשו על גב חשוף - אלמנט לא מפתיע ורצוי מאת מעצבת תכשיטים. שמלות אלו בהחלט עומדות בסטנדרט שטיח אדום ים תיכוני. כלומר, לא זה ההוליוודי, אבל בהחלט כן זה של פסטיבל קאן.
כמו כן, נראו גם מספר פריטים מפתיעים נטולי ה-dna המוכר של המעצבת, ואין מדובר בבעיה, להיפך. מדובר בוורסטיליות מבטיחה בדמות חצאית עיפרון מעור שחור וטייטצים צמודים שנלבשו עם טוניקות פרחוניות רומנטיות שיצרו פיוז'ן רענן.
מספר דוגמנית הילכו פה עם קשתות מקושטות נוצות ואלמנטים אחרים וגם כובעים קטנים וחמודים שתרמו חגיגיות וקוקטיות, אבל גם תחושת צער על אי הפופולאריות של אופנת כובעים אלגנטיים בארצינו. אולי מיכל נגרין תוביל שינוי בגזרה הזאת?
שמלות קמיסול שחורות, למעשה שמלות משי שחור ברוח הלבשה תחתונה הוצגו על ידי חמש רקדניות שפרצו באופן מפתיע בריקוד קברטי חושני על רקע שירה הקלאסי של אדית פיאף La Foule ("הקהל"). בעוד שהמופע עצמו היה מהנה למדי, הוא עורר תהייה האם היה בצורך כי כשהבגדים יפים לא צריך קברט.
עוד על שבוע האופנה תל אביב בוואלה! אופנה:
כל הקולקציות, כל קטעי הווידאו וכל הפרשנויות
בוקר של הפתעות: מיכל נגרין בשבוע האופנה
13.11.2012 / 12:16