למשך 15 דקות שכולן קסם הצליח מרק ג'יקובס לגרום לפריז להוות תפאורה משנית ליופי האמיתי שהתרחש בתוך האוהל הענק, שהוקם בסמוך ללובר לטובת תצוגת חורף 2013-14 של לואי ויטון. ג'ייקובס העלה על המסלול את אחת הקולקציות הפיוטיות שהוציא תחת ידיו; לראייה, מחיאות הכפיים והתשואות הרמות נשמעו הרבה לפני סוף התצוגה.
מושבי המוזמנים סודרו כפודיום במרכז רחבה אליפטית, שמסביבה 48 דלתות עץ טרוקות ובניהן טפטים, כשהמראה שהתקבל הוא של מסדרון בבית מלון. ג'ייקובס כמובן יודע שאין דבר מסתורי יותר ממראה דלתות סגורות, והוא גילה את סודן כשנפתחה התצוגה, על רקע נגינה דרמטית של פסנתר וכינורות.
מהדלתות יצאו הדוגמניות אל המסלול. קייט מוס (חברתו הטובה של ג'ייקובס, שמופיעה לעתים רחוקות כדוגמנית מסלול) וקארה דלווין, היו חלק מהדוגמניות שצעדו אתמול (רביעי) בבוקר, והציגו 50 מראות. כולן ריחפו בפיאות קצרות ונעלי עקב, כשהן לבושות בשמלות, חצאיות, חליפות ומעילים רכים ונשיים, מבדים עשירים של קטיפה, משי וסאטן. חלקם נדמו מרחוק, וגם מקרוב, כבגדי לנז'רי.
מבעד לחלק מהדלתות שנותרו פתוחות בעת יציאת הדוגמניות, ניתן היה לראות בזווית העין מזוודה עתיקה של לואי ויטון, שהוצבה על רקע קטעי סרטים קצרים בשחור לבן, שדימו התרחשות של חדר במלון. כך המשיכו בוויטון לחזק את הקו אותו הם מדגישים בעונות האחרונות, שהמוקד שלו הוא מקור המותג - מסעות. למרות השיבה למקורות, הפעם העלים ג'ייקובס במכוון את המונגורמה הידועה של ויטון מהקולקציה (שלא מופיעה בבגדים או באקססוריז), ובמקום זאת שם את הדגש על הפיתוי שמעניקים הבדים העשירים.
ג'ייקובס גאון ולו בזכות העובדה שהוא יודע איך לבטא את העולם שעומד מאחורי הבגדים בדיוק כל כך מושלם. התצוגה הייתה סרט שכולו פנטזיה, תשוקה ופיתוי, נשיות וגבריות, רומנטיקה, נוסטלגיה, מסעות ומיסתורין. נכחו בה בדיוק כל האלמנטים שהופכים אופנה טובה למרגשת. המעצב האמריקאי, שנמצא כבר מעל עשור בוויטון, העניק את התחושה, שאם רק תתלבשי נכון ותעיטי על עצמך תשוקה ונהנתנות (או לצורך העניין, אם רק תלבשי לואי ויטון מקולקציית החורף הבא) עולם ומלואו מובטח לך. תרגישי שאת חיה בסרט, אפילו אם בסוף נשארת בבית. או כמו שכתב בדפי ההסבר שהונחו על המושבים: "הגישה של כל הקולקציה היא - להתלבש יפה רק כדי למצוא שהיעד הזוהר ביותר הוא החדר שלך במלון".
ג'ייקובס סגר את התצוגה, כשהוא מושך את רגעי המסתורין שלה לקצה וגרם לקהל לתהות מאיזו דלת יבחר לצאת. הוא הגיח בחליפת פיג'מה אדומה לקול מחיאות כפיים סוערות.
דיווח מיוחד משבוע האופנה בפריז:
לא סן ולא לורן - האכזבה של הדי סלימן
הקסם שהאפיל על פריז: לואי ויטון לחורף 2013-14
אדר ריכטר, פריז
7.3.2013 / 18:59