"בכל עונה אנחנו מנסים לבדוק את הגבולות של עצמנו, וגם של הלקוחות שלנו", סיפרה לפני כחודש מעצבת הנעליים של דניאלה להבי, נעמי הרץ, כאשר חשפה במסגרת פרויקט מיוחד בוואלה! אופנה את אחד הכיוונים לעונת החורף הקרובה. בעוד ש'בדיקת גבולות' נעשתה לאמירה חלולה בתעשיית האופנה הצמאה לחידושים בלתי פוסקים, ומעצבים לרוב הם נועזים פחות מכפי שהיו רוצים להיתפש בתודעה בכללית, הרי שמבעד לקולקציה החדשה, הכוללת תיקים, נעליים ושאר אביזרים משלימים מעור, מסתמן שדניאלה להבי מצניעה את החזות הפרקטית שהייתה מאפיינת אותה, והיא מוכנה להסתכן במינונים בריאים של קישוטים מיותרים לכאורה.
גם אם הקולקציה שלהבי משווקת לארצות הברית שונה מזו הנמכרת בארץ מסתבר שההעדפה מעבר לים מתמקדת בתיקים בסיסיים פחות, שחזותם שונה במובהק ממוצרים אחרים הקיימים בשוק הרי שהשפעתו של מהלך היציאה לחו"ל ניכרת באוסף העונתי כולו, ובעיקר בהקשרים הקושרים את פריטיו יחד. יש בהם, אולי לראשונה, דחייה של סגפנות מינימליסטית, ואיזושהי כניעה טוטאלית לפזרנות ולעושר, וכוונה בוטה לעורר דחפים ויצרים. הסביבה החדשה, ככל הנראה, עושה את שלה.
"חצי מהזמן אנחנו עסוקים בזה", מציין מנכ"ל המותג אורי להבי כשנשאל כיצד בוררים מתוך הקולקציה איזה פריט מתוכה יימכר בשוק הישראלי ולאיזה יוצמד דרכון. "פה אנחנו מכירים את השוק היטב. יש לנו שבעה אנשים בסטודיו שיכולים לבחון כל דגם חדש ולקבוע האם הוא יהיה להיט בארץ. בארצות הברית, לעומת זאת, זה הרבה יותר קשה. יש פספוסים ויש הפתעות", הוא מסביר ומוסיף כי דווקא אחד הלהיטים הגדולים שם הוא תיק קלאץ' קטן מעור כסוף ומקומט, שבישראל התקבל באדישות מסוימת.
חלק מהעיצובים הם עיצובים מוכרים, או לפחות מבוססים על עיצובים קודמים, וחלק חדשים לגמרי; אולם פרטים רבים מכוונים הפעם כדי לפרוט על מקסימליזם מסויג אך נוכח רוכסנים זהובים על תיק בגוון טבק, טקסטורות מוחשיות וחושניות, גימורי קרוקו המצופים לקה מבהיקה ואסופה של צבעים עונתיים, המתחילה בכחולים וירקרקים רוויים ומסתיימים בטונים נחרצים של צבעי פירות יער. ניכר שהתיקים, שחלקם הגדול מאופיין במרקמים עדינים, מבטאים תהליך המחבר יחדיו רעיונות וחומרים. יש בהם חלקלקות, שימוש בעורות רכים וחלק הארי שלהם מסגיר צורות מעוגלות יותר ואורגניות יותר. את הקופסאות הנוחות, צורה חוזרת בכתב ידה של להבי, מחליפים כעת תיקי באולינג אווירודינאמיים בעלי ידיות קצרות, תיקים שקטנותם משווה להם חזות נשית במיוחד או תיקי צד משובצים בפרטים, הדומים בזווית מסוימת לחצי ירח שמנמן.
"אנחנו מוציאים החוצה את הבייסיק. אנחנו כל הזמן חושבים על בידול. לנעל, למשל, יש בין 12 ל-24 גרסאות עד שנמצאת הגרסה הסופית. בכלל, השאלה שאנחנו תמיד שואלים את עצמנו היא 'מי אתה?'", מספר להבי על נקודת המוצא לקולקציה כולה, שאגב שואבת מהסדר הקפדני והמשורטט כל כך של גני זן יפניים. זהו, גם פה, סדר של ניגוד בין חומרי הטבע והמרקמים החייתים במקרה הזה לבין יד אנוש המהנדסת צורות משוכללות.
אותה תוכנית לא פסחה גם על הנעליים. גם אם מתקשים להתפשר במותג על נוחות, מה שמותיר מחוץ לתמהיל לבינתיים עקבים אימתניים, קולקציית הנעליים עברה עידון מסוים, שכתוצאה ריכך את טעם הטום-בוי שנעשה עם הזמן לאחד הסממנים המזהים של להבי. חלק מהאימומים צרים ומחודדים מעט, כחלק מסיפור רוקיסטי, וישנה תוספת של סוליות פלטפורמה עזות. בנוסף, אפשר להבחין בנגיעות הלקוחות מעולם הספורט, כפי שממחיש מגפון עקב בשרוכים בולטים וסוליה העשויה קרפ או מגף חורפי הנכרס באמצעות לולאות גומי ומשלב בין גפת עור לחומר מרופד ומבודד.
קולקציית החורף הזו מציבה רף תשוקה שבדרך כלל בישראל מעורר אי נוחות. ואכן, בקולקציה יש אין ספור להיטים פוטנציאלים, המבטיחים כי בראי השנים זו תתברר כקולקציית מפנה בהיסטוריית המותג. היא סוחטת ביד רמה את אפשרויות האופנה, אבל יד ביד גם משלימה תוכנית התנתקות. כאמור, במחיר נטישת חלק מה-DNA העיצובי של להבי, היא משיגה התקדמות. בהשוואה למקום בו היה המותג לפני כשנתיים, שנחשב כבוגר ושמרני, קשה להמשיג את ההבדל העקרוני בגישה. ובכל זאת הוא קיים כפי שלא היה קיים מעולם.
טווח מחירים לתיקים ונעליים: 790 - 2,000 שקלים