תשעה חודשים לאחר שנפתחה, נחנכה הבוקר (חמישי) באופן רשמי חנות המותג הגרמני מארק קיין בישראל. האירוע, שהתקיים בקניון רמת אביב, כלל את תצוגת הקולקציה לקיץ 2014, בה כיכבה בין היתר הדוגמנית נועם פרוסט.
מיכל רייפר, הזכיינית המקומית של מארק קיין, שנוסד ב-1973 ומונה כיום כאלף נקודות מכירה ברחבי העולם, החלה לייבא את המותג לישראל כבר לפני כתשע שנים, במסגרת בוטיק האופנה "מימוזה". זהו מותג המתאפיין בבגדים פרקטיים וקלים ללבישה, המיועדים ל"נשים עובדות", כדברי רייפר. טווח המחיר נחשב בינוני, והוא נע בין מחירים של רשתות אופנה המוניות למחירי פריטים של מעצבי על.
למרות הכינוי, אין מדובר באופנת צווארון כחול, אלא במלתחה שיכולה לשמש נשים העוסקות בעבודה משרדית בעיקר, עם זיקה למגמות עונתיות. הסגנון לתצוגה, שהתקיימה באמצע הקניון (והזכירה על ידי כך תצוגות בבתי מלון בשנות השמונים), הוכתב ממטה החברה וניכר שהוא מנסה לקלוע למנעד טעמים רחב יחסית.
כפועל יוצא משטף צבעי הפסטל הצפוי לקראת הקיץ הבא, הקולקציה כללה חצאיות פליסה ארוכות ובוהקות בגוונים מעודנים, גופיות בהירות ומתוכשטות, סטים תואמים ושמלות שיפון מתנפנפות. הדוגמאות הגראפיות מתחלקות לשניים - מצד אחד, וכהצעה ללבוש ערב קליל, הדפסים מנומרים; מנגד, דפוסים דיגיטליים פרחוניים.
עם זאת, זוהי עדיין קולקציה שמרנית, שמעדיפה לקרוץ לחליפות טוויד נוסח שאנל או שמלות ארוכות וכהות. על המסלול, ניכר שחומרי הגלם טובים, אבל אין לקו העיצוב הכללי מאפיין יוצא דופן, המבדל את האוסף העונתי הזה מאוספים רבים אחרים בהווה ובעבר.
מארק קיין, קניון רמת אביב, תל אביב.
הצווארון הכחול: המותג מארק קיין משיק את קיץ 2014 בארץ
12.12.2013 / 18:11