בצעד מפתיע, במותג הנעליים המקומי קאפל אוף שחררו השבוע את קולקציית הריזורט הראשונה אי פעם שלהם. כלומר, קולקציית מגשרת, המיועדת לתקופת המעבר הקצרה שבין החורף לאביב. קולקציות ביניים שכאלה בדרך כלל שמורות למעצבים ומותגים מעבר לים, שם באמת מתקיימות עונות מעבר בניגוד למזג האוויר הדיכוטומי המאפיין את האקלים הים תיכוני שלנו.
"זה מושג שפחות מוכר בארץ", מסכימה שלי סתת מעצבת ובעלת המותג יחד עם אילן קומבור בן זוגה, ומנמקת את ההחלטה לצאת לראשונה עם קולקציה כזו. "היא נקראת קולקציית מעבר, אבל היא קולקציית על-עונתית. סף הריגוש של הקהל הישראלי הוא מאוד גבוה וכל הזמן צריך לרגש אותו. הלקוחה הישראלית מוצפת בשפע, היא חשופה לנעליים יפות בכל מקום, ובכל מקום יש מבצעים ואת כל אבי הטיפוס של הנעליים הקיימות. קשה לחדש לה ולכן המטרה היא לרגש אותה עם דברים אחרים - כמו להוציא קולקציית ריזורט בפברואר".
הקונספט הבלתי שגרתי, לפחות במונחים מקומיים (בחו"ל אלו הקולקציות הפופולריות ביותר), מתחדד גם עם הקו הסגנוני המאפיין את האוסף החדש. את ההשראה לקולקציה שאבו המעצבים מאוסף ישן של חוברות וינטג' יוקרתיות בהן נתקלו במהלך נסיעה לאיטליה. הזוג סתת-קומבור, שמיתג את מותג הנעליים דווקא כמותג מחוספס בעל אופי עירוני, ככל הנראה חיפש ריגוש משל עצמו ומצא אותו בסופו של דבר בנוסטלגיה. זוהי החלטה נועזת במקצת, כאשר לוקחים בחשבון שבתקופה הנוכחית עולם האופנה מפנה גב לכל רוח הווינטג' ולמראות עיצוביים נוסח עשורים קודמים ומקדם במקומם אווירה אולטרה מודרנית והיי-טקית.
"הקונספט שלנו הוא update-וינטג'", מדגישה סתת ומצביעה על חיבורים בין אלמנטים צורניים וסגנוניים משנות השישים והשבעים לבין האלמנטים המודרניים שמזוהים עם המותג. "נכון שכולם אומרים 'ווינטג'' אבל אני אומרת שגם אנחנו כמעצבים צריכים לרגש את עצמנו, לדעת לקחת סיכונים ולהמר. אבל האתגר הוא בפיתוח ובכל תהליך הבנייה התפירה היא ידנית ממש כמו של פעם, וגזרת הבסיס של הקולקציה מושתתת על נעל סירה שזה הבסיס הכי מאתגר. אין אבזמים או רוכסנים או שום דבר שיכול לאחוז את הרגל, ולכן ההתאמה לכף הרגל צריכה להיות מדוייקת".
סתת מקווה להפוך את קולקציית הריזורט למסורת שנתית קבועה, ומדגישה כי מדובר בקולקציה בת 15 דגמים במהדורה מוגבלת, ובצבעוניות ואלמנטים ייחודיים רק לה, ואין שום קשר בינה לבין קולקציית הקיץ שתראה אור בסוף חודש מרץ.
טווח מחירים: 490-690 שקלים.
להשיג בחנויות המותג: דיזיגוף 207 תל אביב; קניון עזריאלי תל אביב; הלל 4 ירושלים; קניון G כפר סבא; קניון ערים כפר סבא; קניון רננים רעננה. במהלך חודש מרץ יפתח "בית קאפל אוף" במתחם שרונה בתל אביב.