מי יכול לזכור את הטרנד הספורטיבי אחרי התצוגה של גוצ'י לחורף הבא? כאחד מבתי האופנה שסימן את המגמה, הפושה בעונה הנוכחית בכל מקום, דווקא הוא השתמש בקולקציה שהוצגה היום (רביעי) במילאנו כדי להפנות עורף לכל מה שמריח מזיעה או אתלטיקה קלה. את מקומן של חולצות הרשת, השמלות הצבעוניות והטון הקליל מהתצוגה הקודמת תפסו הפעם צלליות A נוקשות, צבעוניות פסטלית חיוורת ומאובקת וניצוצות של גלאם נוסח שנות ה-70.
בהתחשב בסגנונה של המעצבת הראשית של הבית, פרידה ג'אניני, ניכר שהקולקציה הזו משמשת מעין חזרה לבסיס. אימג' הנערה העובדת מהעיר הגדולה, כפי שהוא נצרב בסרטים רבים מלפני כמעט חצי מאה, שימש פעמים רבות כצל לעבודה של ג'אניני. למעשה, אין סיבה שלא - הוא פרקטי מאוד, קל ללבישה ויש בו מספיק קלאסיקה כדי לא ליפול למלכודות של טעם רע, גם אם משולבות פה ושם אבנים נוצצות או פרוות מנקרות עיניים. כמובן, שהבחירה בכיוון הזה, עם שמלות קצרות בגווני מנטה או שילובים מעודנים של פאנלים עשויים עור, מחזירה אל סדר היום את אחת הביקורות החוזרות על הכיוון אליו מושכת המעצבת את בית האופנה המיתולוגי ברמה כזו של לאקשרי, יש מקום לקונספטים עונתיים משוכללים ומורכבים יותר.
מלבד העובדה שהקולקציה הזו מרמזת על גל ניאו-קלאסי שעומד לשטוף את האופנה, היא גם מבצעת מהלך שדומה לו מאוד היה גם בקולקציה האחרונה של טום פורד מחזירה את החגורות הרחבות ואת המגפיים הגבוהים אל סדר היום. אחרי עונות על גבי עונות של חגורות דקיקות (כמתבקש מכל אותם מכנסי סקיני) ואחרי עונות על גבי עונות של מגפונים (כי זה יותר נוח), אבנטי ענק ומגפיים המגיעים עד קו הברך, המזכירים באימומם מגפי בוקרים, שימשו את ג'אניני כדי להוסיף זרזיף קל של המוניות מודעת לעצמה למערכות הלבוש המרוסנות. ולמה לא בעצם? אמנם לא פשוט ללבוש אותם מבלי להגיע אל מחוזות של טעם רע, אבל במינון נכון ובאיכות טובה, גם אלה וגם אלה מסוגלים להפיח בהופעה משב רוח רענן. אגב, התנגדות לא תעזור והתירוץ כי מדובר באביזרים צעקניים מיותר. עובדה, אפילו מראה הפאנק הצליח לקבל בסופו של דבר, ובעזרת ההמונים, אופי פרחחי.
תאריך עדכון אחרון: 19 בפברואר, 17:36
נערה עובדת: תצוגת גוצ'י לחורף 2014-15
לירוי שופן
18.2.2014 / 10:49