"מדדנו את הדגמים על דוגמנית במידה 44, וידענו שהצלחנו. השקענו המון בהנדסה של המוצר", מציין המעצב גדעון אוברזון על קולקציית בגדי הים הקטנה שעיצב עבור קסטרו, 14 דגמים בסך הכל, שהוצגה לעיתונאים במרפסת הצופה אל הים באחת הסוויטות המהודרות של מלון ריץ' קרלטון בהרצליה.
ואכן, מול הים התיכון והשמש, ניכר שאוברזון מוקסם מהטכניקה יותר מחזות הדברים. הוא מפנה את תשומת הלב לחיתוכים, למחטבים הנסתרים ולמיני תחשיבים, מצביע על ריפודי חזייה נשלפים ופרטים, במעין רצון משולב גם להפגין את הידענות האדירה שלו בתחום, וגם להוכיח ששיתוף פעולה עם רשת מסחרית לא פגעה ברמת המוצר (גם אם, כמובן, הוא נמכר בטווח מחירים נמוך בהרבה מעיצוביו שלו).
ההתלהבות הברורה מובנת. עבור אוברזון, שיתוף הפעולה עם קסטרו (שהשמועות גורסות כי מדובר במהלך שיהיו לו קולקציות נוספות בעתיד) הוא מעין קמבק. זה ארבע שנים שמותג בגדי הים הנושא את שמו לא מעוצב על ידו, ומבחינתו זו ההזדמנות לחזור למשחק, במקביל לקולקציות שהוא מעצב עבור שוק חו"ל.
השראה אפריקאית אפריקאית לפחות כפי שנוהגים לדמיין אותה בעולם האופנה פושה בכל. בגדול, האוסף מחולק לארבע קבוצות צבע עיקריות ישנה חטיבה שחורה חלקה; חטיבה באדום להבה ושתי חטיבות בבדים מודפסים, האחד במעין משיחות מכחול שבטיות על רקע חום כהה יחסית והשני במעין הדפס מנומר מיניאטורי, שמרחוק נדמה כבעל עומק תלת מימדי.
בזמן שאפריקה משמשת בדרך כלל מעצבים כדי להתכתב עם האקזוטי, מה שהוא לא יהיה, ספק אם מזהים בקולקציה רוח פרא או זרות מסקרנת. למעשה, יש בה שקט עצור. למרות הכישרון הגדול המעורב ביצירתם, ולמרות שכבגדי ים הם טובים בהרבה מאלה שבדרך כלל יש ברשתות מסחריות, אי אפשר לומר שהעיצובים המדוברים נועדו כדי לחולל סערה ימית. שיתופי פעולה, הם הזמן לספלאש גדול וראוותני.
בניגוד להלך הרוח הפושה בחוף הישראלי, קולקציית הקפסולה הזו בוחרת להתמקד בעיקר בבגדי ים שלמים. אין בכך כל רע כמובן, אלא שבניגוד לפרובוקציות המשולבות בהיסטוריה הפרטית של אוברזון (מי יכול לשכוח את מפתחי הרגל הגבוהים?), יד נעלמה ריסנה את הסקס אפיל והעדיפה לסמוך על גישה יותר מאשר על עור חשוף. אמנם, מחשופי הגב עמוקים, ונרשם מחשוף קדמי דרמטי במיוחד, אבל הרושם הכללי מהקו הספורטיבי הוא שאף אחד לא חסך בבד. מפתחי הרגל נמוכים יחסית, ואפילו החלקים התחתונים של חלק מדגמי הביקיני רחבים באופן המזכיר את העיצובים הגבוהים של שנות החמישים של המאה הקודמת (כולל שתי פיסות בד משולשות המיועדות להיכרך מלפנים).
בעוד שבזוויות מסוימות אפשר לדמיין את עמידתה החיונית של הדוגמנית המיתולוגית תמי בן עמי, או יוקרה רוויית שמש נוסח שנות ה-70 למרבית העיצובים כתפיות דקות או קו מתאר שמזכיר בגדי גוף אתלטיים - הזהירות גדולה מהיצר ואיכות העשייה גדולה מהאפקט החזותי. אין בקולקציית הקפסולה הזו שובבות אלא רצינות של ממש. בנוסף, ובניגוד לאופן בו נוהגות רשתות זרות להגיש קולקציות קפסולה מהסוג הזה, בולטים בחסרונם פריטים משלימים, שהיו הופכים את מקבץ בגדי הים הזה לנגיסה עסיסית מעולמו של אחד מבעלי החזון הגדולים בתחום, שהפך את מראה הריזורט לשמו השני. בלי תיקי חוף, צעיפי ענק שקופים או אפילו סנדלים או כפכפכים, האפקט נותר חסר.
אבל, לשיתוף הפעולה יש ערך משמעותי, מלבד צמד שיאים בולטים בגד ים שלם בהדפס חברבורות נמר ואחד אחר, שקצה חזייתו מקושט בפאייטים מרשרשים וחושניים. יש לשני הצדדים ביד משהו שלאף רשת זרה לא יכול להיות, וקולקציית בגדי הים הזו בכל זאת מבדלת אותם על רקע שוק המותגים העמוס לעייפה. זאת הסיבה, שקסטרו, וגם אוברזון, חייבים לדעת איך סוחטים מהמומנטום הזה קצת יותר דרמה.
טווח מחירים: 199 349 שקלים. החל מסוף חודש מרץ בחנויות קסטרו.
הספלאש הגדול: גדעון אוברזון לקסטרו
לירוי שופן
6.3.2014 / 14:04