בווידיאו: תצוגת האופנה במלואה. צפו
תצוגת האופנה המסורתית של רשת קסטרו חזרה למתכונת השואו, אחרי שבעונה הקודמת היה ניסיון לקונספט חדש של הצגת הדוגמנים כבובות מאחורי חלונות מוגפי תריסים. מרכז הירידים שבגני התערוכה התמלא הבוקר בעקבים, משקפי שמש והמון צילומי סלפי בתאורת השמש האביבית שהיקום ארגן לכבוד האירוע.
שבוע לפני הצגת הדגמים על המסלול ערכו מעצבי החברה יחד עם המנכ"לית אתי רוטר פרזנטציה שהוקדשה להעברת המסרים המחודשים וערכי המותג העונתיים של קסטרו. הסיפור הנוכחי שנגלה בין השורות הוא עניין ההנגשה לקהל הישראלי ובראשו המחירים. רוטר והמעצב שחר דנציגר חשפו שיח חדש שהתווסף להצגת קבוצות ההשראה ודגמי האוסף - והוא הבלטה יתרה של תמחורם הנמוך יחסית של הפריטים.
מהלך הורדת המחירים של קסטרו, שאינה חברה יקרה או יוקרתית מלכתחילה, מרמז על ניסיון לבדל את עצמה מחדש אל מול הרשתות המקומיות והבינלאומיות ובעיקר אל מול זארה. לכאורה שתי רשתות אופנה שמחזיקות חנויות ענק באותם קניונים ומתחרות על לקוחות מהז'אנר שמבזבז על בסיס שבועי. אבל עם זארה קשה מאוד להתחרות מבחינת ההיצע האופנתי, הדימיון לבגדים של מעצבי-העל והווייב המרגש של הבגדים על הקולבים.
הלקוחה שעומדת לנגד מעצבי קסטרו היא הישראלית הממוצעת. זו של זארה ממש לא. אז איך מטפלים בהשוואה הלא הוגנת שכל כך קל לנו לעשות בתור לקוחות? מסתכלים על הטיקט. מסתבר שהמחירים בקסטרו הם בין חצי ל2/3. וכשדוחקים את זארה מהמשוואה הדברים נראים אחרת.
בנאום הפותח אתי רוטר שוב הדגישה את סיפור הישראליות עם ביטויים כמו "קיץ ישראלי ים תיכוני", "מזרח ומערב", "ים ומדבר", "פיוז'ן שמגדיר את הישראלים", "אופנה חדשה שמחזיקה את הדגל הישראלי בגאון".
הפונט החדש של כתב היד הקסטרואי נוצר העונה בהשראת חופשת ריזורט. קבוצת ה"אורבן ווריור" (לוחמת עירונית) מציגה את המגמה המשלבת רוק וארמי, הדפסי קומופלז', גווני שחור-לבן, נגיעות מטאליות ומוטיבים של ניטים מתכתיים במבנה טבעתי.
קבוצת ה"רוק פרינסס" ממשיכה עם המראה האורבני ולוקחת אותו לסגנון של קורטני לאב וסן לורן עם חצאיות טול, בדי לורקס, משבצות גראנג'יות, צלליות בייבידול ודפוסים של נקודות, אודמים ושפתיים.
טרנד הבוהו האהוב משתלב בקבוצה האתנית ובקבוצת הפסטיבל עם דפוסי באטיק בגווני בורדו/כתום/צהוב/חאקי/בז', גדילים ופופונים לצד רקמות, פרנזים, פרינט בנדנה וטקסטורות קרושה בכחול ולבן.
טרנד נוסף שקיבל התייחסות הוא הנאוטיקה עם דגש על ורוד בייבי במקום אדום, בדי כותנה, חולצות בויפרנד, רפלס, כתפיים חשופות, דפוס משבצות בכחול ופסים בתכלת, לבן, צהוב וורוד מעושן.
עבור נשות המשרדים קו הבלאק האלגנטי יותר עוצב בהשראה ארכיטקטונית המבוססת על צורות גיאומטריות בסיסיות כמו טרפז ומלבן, אלמנטים מחויטים של קיפולים ופליסה, לצד דפוסי פפיטה ונחש. קבוצת ה"ריזורט ים תיכוני" הציגה פריטים בהשראת חופשה מדברית עם צבעוניות של קוראל, טורקיז, אבן וחול בצלליות נינוחות, גרפיקה בהשראת ציורי חינה וגדילים מתנופפים.
הפריטים המוצלחים בקולקציה, שכבר החלה לטפטף לחנויות ותגיע במלואה עד פסח, הם אלה: עליונית טרנץ' מטנסל בצבע ניוד, שמלת מקסי בכתפיות ספגטי ודפוס משבצות כחול, שמלת כותנה באורך הברך בגזרת פפלום נמוך בצהוב בננה, חצאית מיני קומות בדפוס קומופלז', שמלת מקסי אדום לבן בגזרה שמזכירה קימונו וחצאית מקסי קוראל במראה משי.
מושג ההנגשה הובלט בתצוגה שנערכה על מסלול שטוח בגובה הקהל, ובנוסף הדוגמניות נעלו סניקרס בגווני לבן וכסף ובחלק מהלוקים פסעו בכפכפים מרוקאיים שטוחים. אם לוקחים את כל אלה בחשבון, מינוס גל גדות ששהתה בלונדון לצרכי עבודה, פלוס הבטחה שכל פריטי התצוגה ימכרו בחנויות - קסטרו הצליחו בגדול להעביר מסר נגיש של "ווט יו סי איז ווט יו גט".
טווח מחירים:
39.9-399 שקלים