לאחר חצי שנה של השקה שקטה, דרך בוטיקים יעודים, מותג האופנה האיטלקי לגברים אנתוני מורטו פתח בחודש שעבר חנות ראשונה בארץ ומשיק קולקציית חורף. החנות ממוקמת בקניון פארק הקרח באילת, כאשר בקרוב צפויה חנות נוספת במרכז תל אביב. היעד, על פי זכייני המותג, הוא להגיע ל-12 חנויות עד סוף 2017.
השקת המותג, שהוקם בשנת 2007 ומחזיק ב-35 חנויות דגל ברחבי העולם, מגיעה בתקופה של מיעוט שחקנים יחסי בשוק האופנה לגברים בישראל, שנשלט בעיקר על ידי רשתות אופנה זולות ופחות על ידי מותגי ביניים או מעצבים עצמיים. "למותג הזה יש קהל מאוד ספציפי", מציין שי נעים, אחד השותפים ביבוא המותג, שצבר את ניסיונו ברשת הגברים כאוס ובמותגים כדוגמת ליוויס. "יש לו לוק של מותג על והמחיר יחסית לא קורע את הכיס".
הכוונות להתברג כאלטרנטיבה מהוקצעת יותר ומדויקת יותר לבגדי רשתות מתממשות חלקית בקולקציית החורף. ניכר שקהל היעד של אנתוני מורטו (שם שמאחוריו לא עומד מעצב, אגב, אם כי שלישיית אחים) הוא קהל עירוני צעיר, ובהתאם הקולקציה, שמאופיינת ברובה בטיפול יתר, מתפרשת על פני מספר סגנונות שנמצאים בראש סדר היום האופנתי. מצד אחד, ישנו מראה ספורטיבי הנשען על מכנסי ג'ינס עתירי קרעים בצלליות צרות יחסית וחולצות מודפסות ברעשנות, המגובה במעילי פוך צבעוניים; מנגד, מראה המקושר אל הזרם הגותי הפופולרי והאפרפר, הכולל חולצות ג'רסי מוארכות ודקיקות, ומכנסיים רחבים למחצה שנועדו להיתחב בתוך מגפיים חבוטים.
עם זאת, מה שיוצר הבדל מהותי בהיצע של אנתוני מורטו ביחס לרשתות ממוצעות הוא התמקדות גם בפריטים בעלי אופי מורכב מהרגיל. חולצות מעטפת סבוכות בכוונה וחולצות עתירות קמטוטים זעירים, בלייזר עשוי ניילון אדום או מכנסיים המכליאים בין מכנסי אימונית לדגמ"ח, עתידים להתחבב על קהל שמחפש לקחת חלק בצו הרגע, אולם מזווית מעט שונה.
טווח מחירים: 100 1,999 שקלים.
להשיג: פארק הקרח באילת וב-30 חנויות נוספות בישראל.
כמו רשת, אבל עם שוליים: אנטוני מורטו לחורף 2012-13
לירוי שופן
5.11.2012 / 8:29