שבוע האופנה לגברים לעונת חורף 2013-14 בלונדון, שנפתח הבוקר, מהווה את יריעת הפתיחה בחודש עתיר סגנון, שיאצור בתוכו את כל המגמות לקראת העונה הבאה. לאחריו, לפי הסדר הזה, יתקיימו יריד האופנה Pitti Uomo, שבוע האופנה במילאנו ושבוע האופנה בפריז. בחודש הבא יצטרפו לסבב התצוגות גם קולקציות הנשים בבירות האופנה הגדולות.
זוהי הפעם השנייה בסך הכל שהבירה הבריטית מקדישה שבוע אופנה נפרד לגברים, מהלך שיכול להעיד על ההתחזקות המתמדת של התחום, הן מבחינת כמות המציגים והן מבחינת הגידול בהיקף המכירות של שוק כולו. בשבוע האופנה הנוכחי בלונדון ייקחו חלק כמעט חמישים מעצבים.
מותג האופנה טופמן היה מבין המציגים הראשונים. כמו שנהוג גם עם קולקציית הנשים, האוסף שהוצג על המסלול כלל את הקו הקונספטואלי המכונה טופמן דיזיין בלבד. בניגוד לקולקציה הענפה שנמכרת בסניפי טופמן, זהו קו במהדורה מוגבלת שמטרתו לתת למעצבי הרשת לבטא את עצמם, מבלי להתחשב יתר על המידה במגמות או בתכתיבים מסחריים, והוא מושק פעמיים בשנה.
מעניין לגלות כי העיסוק בפרופורציה, לפחות בטופמן, נמשך. תחת סיפור מסגרת ספק נוודי-הרפתקני, עם קריצות אל עבר מטפסי הרים פסגות מושלגות (מהאוורסט ועד לאלפים), הוצגו שלל רעיונות שמכוונים כולם אל חיפוש אחר גזרה חדשה, שתהווה אלטרנטיבה לסקיני הכמעט ניצחי. מעילי פוך עצומים שבשוליהם פרווה וז'קטים קצרצרים הקטומים בקו המותניים, כמו גם מכנסי צמר תפוחים מעט שנתחבו אל מגפיים כבדים ובהירים או אל סנדלים מסורתיים, שרטטו צללית אתלטית וקופסתית, שהייתה חיונית לפחות כפי שהייתה בעלת נוכחות.
למרות שהחומרים היו חומרי חורף, הרי שפלטת הצבעים היתה אורתודוכסית פחות. לאחר רצף של מראות בשמנת, שהזכירו בכוונה סקי (ואפרה סקי), צצו בזה אחר זה צבעים לוהטים ומנקרי עיניים, ובמיוחד כתום עז ובורגנדי עמוק ומפתה, שהעשירו באנרגיה את הפריטים, שהיו קלאסיים בסך הכל.
אוויר פסגות: טופמן לחורף 2013-14
לירוי שופן
7.1.2013 / 20:36