בבוטיק קטן בעיר נארה, צפונית-מערבית לאוסקה, מתגודדים עשרות יפנים שמחים, סביב קופסאות נעליים פתוחות. מתוך הקופסאות מבצבצות להן נעליים שעשו דרכן ממרחקים נעלי טבע נאות המיוצרות בקיבוץ נאות מרדכי שבגליל.
טבע נאות מדווחים שביפן נמכרים כ-20,000 זוגות בשנה, בכ-100 נקודות מכירה, הכוללות חנויות, רשתות ואתרי אינטרנט. וההצלחה הזו לא מובנת מאליה. השוק היפני, בכל תחומיו הוא מקום קפדני, נוקשה ובררן. לא בקלות ניתן לחדור אליו וכדי לרכוש את נאמנות היפנים, צריך לעבוד קשה ולאורך זמן. מספיקה פאשלה אחת כדי לערער את בטחנום ואמונם ולהביא לביטולו של שיתוף פעולה עסקי אפשרי. רוני בורנשטיין, יו"ר לשכת המסחר ישראל-יפן, סיפר לפני מספר חודשים בראיון לדה מרקר, על הדגש הרב ששמים היפנים על שלמות. לדבריו, באחד המשלוחים של חברת אהבה ליפן, נזל אחד הבקבוקים. היפנים לא הסכימו לייבא מהם עד שהאריזות שונו.
בראש הדגמים האהובים על היפנים עומדים דווקא מגפי הגשם. מקור המגפיים הוא בקיבוץ דפנה, שהחל לייצר מגפיים העשויים PVC בשנת 1964. ב-2009, לאחר שנקלע המפעל לקשיים כלכליים, עברו נעלי דפנה לניהול טבע נאות. לפני כשבע שנים החלו בדפנה לייצר מגפי גשם המעוצבים כמגפי רכיבה, מה שהפך לדגם האהוב ביותר על היפנים - דגם "ווינר זיפר", כשבכל קולקציה נוספים לו צבעים, דוגמאות ווריאציות. המגפיים נמכרים גם בארץ, כשלעומת יפן שם נמכרים מגפי הווינר ב-100 יורו, מחירם בישראל הוא 129 שקלים.
מצעד המגפיים המעוצבים לחורף 2013
קולקציית נעלי החורף של אוליב תומאס
חורף 2013 של קאפל אוף
מגפי הגומי הישראליים שמטריפים את יפן
אדר ריכטר
14.12.2012 / 10:40