בעבר היה נהוג להוציא סכום נכבד על זוג משקפי שמש אחד כדי שישמש לכל העונה, ולעיתים אף לעונות הבאות. כיום המצב הוא מעט שונה וריבוי המותגים הזולים יחסית בשוק מאפשר לצרכנים רבים לציית לכמה צווי אופנה במקביל, ולהתאים את משקפי השמש למערכות לבוש שונות, כשכל העניין הוא למעשה גיוון.
"חשוב לעשות את הרכישה במקום מוסמך, המבטיח עדשות איכותיות העומדות בכל התקנים", מסבירה נירה זיטנר, מנהלת שיווק ברשת אירוקה, מה כדאי לבדוק כאשר בוחנים קניה של משקפיים חדשים, ובעיקר כאלה שמחירם אטרקטיבי במיוחד. "ישנם מקומות רבים בהם יש משקפיים זולים שאינם עומדים בתקנים וכוללים למעשה עדשות 'צבועות'- ללא הציפויים וההגנות הנדרשות".
מעבר לעניין הגנת העיניים, יש כמובן גם האופנה עצמה. זיטנר מוסיפה כי בקולקציות 2013 ממשיך סגנון הטייסים, מסגרות עין החתול החושני וסגנון הקלאב מאסטר המרובע, אך הפעם בצבעוניות בולטת כמו ורוד וסגול. בנוסף, מסגרות עגולות בסגנון שנות ה-60 מתחזקות ונראה אותן לצד עיצובים מפוארים יותר בסגנון הבארוק, המשלבים חיתוכים ייחודיים וזרועות מסולסלות.
ומה לגבי הטעם השולט בארץ? מכיוון שישראל ידועה כמדינה המוצפת בשמש, הישראלים, כפי שאפשר לראות במרבית ימות השנה, מחפשים בדרך כלל פתרון נוח לשהיה בשמש. בלי קשר לטרנדים עונתיים, נשים רבות אוהבות לרכוש משקפיים עם עדשות גדולות המכסות שטח נרחב מהפנים. לגברים לעומת זאת, יש נטייה למשקפיים פונקציונאליים שבנוסף להגנה מפני השמש יש להם עדשות מיוחדות לנהיגה, לפעילויות ספורט וכדומה.
כמו אור יקרות: משקפי שמש עד 500 שקלים
16.2.2013 / 0:13