בוטיק המרתף, אחד ממוסדות האופנה הוותיקים בתל אביב, השלים השבוע שינוי מהותי בסיומו עטה על עצמו חזות חדשה. המקום, שפועל במשך 20 השנים האחרונות כאאוטלט לאופנה והנעלה של מעצבי על (מפראדה ועד איב סן לורן) לשני המינים, עבר במשך שמונה שבועות שיפוץ מקיף ששינה את אופיו לחלוטין.
המרחב התת קרקעי שנודע בחזותו המיושנת, נצבע לבן; עמודי התמיכה המתקלפים כוסו בטפט בהיר בטקסטורת עור קרוקודיל מנקרת עיניים; הבגדים תלויים לאורך שולי החנות על פי קולקציות; והנעליים, שבעבר היו מוצגות על גבי קופסאות מפוזרות, ניצבות כעת על מדפי זכוכית ארוכים, אותם מאירות מנורות עגולות. אפילו עיצוב השקיות התעדכן והוטבע עליהן לוגו זהוב, במקום זה האדום והמוכר.
אווירת הבזאר והמציאון, ובוטיק המרתף היה ידוע בה, התחלפה בחלל המזכיר חנות יוקרה מן השורה הראשונה. על אף שהקונספט הבסיסי נותר זהה קרי, פריטים מעונות קודמות בהנחות דרמטיות נעשו כמה שינויים עקרוניים.
המשמעותי מבניהם הוא הרחבת היבוא והכנסתם של מעצבים נוספים, כמו קווי ההלבשה לנשים של בית בלמאן, פיליפ לים ודיסקוורד, ועד נעליים של המותג הבריטי ג'ימי צ'ו או אלו של הסנדלר הצרפתי כריסטיאן לובוטאן. שדרוג משמעותי עבר גם יבוא הגברים, ומהעונה הנוכחית ימכרו במקום פריטי לבוש של מעצבי קצה כמו ריק אוונס, בלנסיאגה או לנווין. בגזרת הנעליים, ממשיכים לככב שמות כמו פראדה, דריס ואן נוטן ומיזון מרטין מרג'יאלה.
בניגוד לדרך ההתנהלות הקודמת של המקום, שהיה מתעדכן בכמות מסיבית של סחורה פעם בעונה, הפעם מתכוונים בעלי המקום להציג בכל חודש נדבך נוסף מתוך הקולקציה. הדבר אולי ימנע את העומס על המדפים, אבל כמו כל אאוטלט, הוא לא יפתור את הצורך בלא מעט מזל כדי למצוא בדיוק את המידה הנכונה.
בוטיק המרתף, קינג ג'ורג' 2, תל אביב.