בית האופנה הצרפתי קרבן (Carven) מכריז על שינוי רדיקלי בקו הגברים שלו, שעד היום התמקד בפתרונות לבוש נגישים לאנשי עסקים ונמכר בבתי כלבו מקומיים. בשבוע שעבר הוצגה בפריז הקולקציה הראשונה שעוצבה על ידי המעצב הכוכב גיום הנרי. המעצב בן ה-32, אקס בית האופנה ז'יבנשי, נכנס לתפקיד המנהל הקריאטיבי של קרבן לפני כשנתיים והשתלט על קולקציית הנשים של הבית. בתוך עונה אחת בלבד הוא הפך את המותג לסיפור הצלחה של סגנון עירוני פריזאי, שצבר לעצמו קהל מעריצות כדוגמת אלכסה צ'אנג, בזכות תמהיל מדוייק בין מחיר נגיש באופן יחסי לעיצוב ששם דגש על יצירת פרופורציות חדשניות, לרוב קצרות יותר, לפריטים קלאסיים.
קולקציית הגברים החדשה, שמיועדת לקיץ 2012 ותימכר החל מחודש ינואר הקרוב, מתרחקת מהסגנון השמרני שאפיין את הקו עד כה, ומציגה פרשנות מלאת גישה לאופנה. גם כאן, ההברקה של הנרי מתמקדת ביצירת יחס אחר מהמקובל לבגדים מוכרים. תמיד ישנו איזשהו פרט כפתור, מכפלת, קו אורך שאינו מוגש כצפוי, מבלי לפגום בערך הלבישות. אפשר לנסח את המוזה הכללית כמדמה גבר שגדל בבגדי בית ספר, עניין המסביר כיצד החליפות הפכו קצרצרות, חושפות פרקי יד וקרסוליים, לעיתים אף מלוות במכנסיים קצרים, ומעליהן חולצות מכופתרות ארוכות במיוחד; או מדוע מעיל פרקה בצבע אבן מסתיים בדיוק בקו המותן, ולא הרבה אחריו. אפילו פרט קטן, כמו מגן עטים עשוי עור שנתחב לכיסי החולצות והבלייזרים, מוצא את נקודת המפגש בין ערך נוסטלגי לאופנה שחיה את הרגע. מבין סריג הצמות ההדוק או מעיל הכפתרה הכפולה התכול, מתברר כי זוהי אופנה אולטרה-מודרנית לגבר אולטרה-מודרני.
על אף ההשקה השקטה למדי של הקולקציה, שהוצגה בשואו-רום צנוע במשרדי החברה ומכונה ZERO, הרחש סביבה מצביע על סנסציה. יודעי דבר מספרים כי למרות שהוזמנו קניינים מעטים לפרזנטציה, רבים נוספים הגיעו למקום לאחר שזלג המידע כי מדובר בקו שיש לו פוטנציאל שאינו נופל מקולקציית הנשים. העובדה שטווח המחירים צפוי להיות ידידותי (כ-160 דולרים לזוג מכנסיים מחוייטים; 600 דולרים לז'קט לפחות חצי ממחירי הפריטים אצל מעצבי העל), רק מחזקת את הפוטנציאל של קרבן לכבוש חלקים משמעותיים משוק הגברים, שסובל זה מספר עונות מהיעדרה של בשורה משמעותית.
בית קרבן נוסד לאחר מלחמת העולם השנייה בפריז על ידי כרמן דה טומאסו, ובתחילת דרכו שימש כאופנת הוט קוטור. החידוש העיקרי שהציע בזמנו היה נעוץ בפרשנות התפירה העילית דווקא לפריטים ספורטיביים באופיים, והרבה יותר נוחים מהמקובל. בשנת 2010 הושק מחדש תחת הנהגתו של גיום הנרי מתוך כוונה לפנות אל קהל של נשים אמיתיות, בבחינת העמדתם של בגדים נגישים, הן ביכולת ללבוש אותם בקלות והן בזכות תג המחיר.
כל הצילומים: יח"צ קרבן
מה דעתכם על הקולקציה? בואו לספר לנו בפייסבוק