בעוד שתצוגת הוט קוטור מן המניין אמורה להכיל לפחות 35 מערכות לבוש שלמות (מלבד תפירתם בעבודת יד עמלנית), תצוגת התפירה העילית של שאנל לחורף 2012, שהוצגה אמש בפריז, כללה כמות כפולה של מראות. ובסך הכל, 70 הצעות גרנדיוזיות של אופנה במחיר שערורייתי. במילים אחרות, מפגן עוצמה שמרמז עבותות על היקף הלקוחות הפרטיות של שאנל, שצורכות אופנה שנתפרת פרטנית לפי הזמנה.
למרות הבזקים משנות ה-20 וה-40 של המאה הקודמת, הגוונים האפלים היו נותני הטון העיקריים של הקולקציה, ובעיקרם אפורים ושחורים. אל אלה התווסף מרחב שלם של מרקמים, שהיה לפרקים כה נועז כמו שמלה שחורה והדוקה שהייתה בנויה שכבות-שכבות צפופות של משי עד שדמתה לבובת נייר עד שיכול היה להפיח חיים חדשים בחליפת החצאית הבנאלית ביותר.
עם צלליות נוקשות ומובחנות מהרגיל, משעון חול צפוף מותניים (שהזכיר במידה דווקא את מורשת כריסטיאן דיור) ועד מקטורנים שזכו להבלטה מעוגלת של הכתף, קרל לאגרפלד, המנהל הקריאטיבי של הבית, זיגזג ללא הרף בין הנשי לגברי, אחת ההמצאות המזוהות עם מייסדת הבית קוקו שאנל. זה הראשון הודגש במורבידיות קלה על ידי הינומות קטנטנות שכיסו את העיניים; האחרון בזכות מגבעות לבד צמר.
מעניין למצוא ביצירה, שהייתה כה רחבה עד שהייתה מסוגלת לנוע בחופשיות בין איקוני שאנל כמו חליפת הטוויד ועד שמלות קולר שחצאיתן נופחה ועוטרה בנוצות דקיקות וקלות לרוח, הבזקים מגישת הרוק אנד רול שאפיינה את לאגרפלד בעשור הקודם. כפפות ידיים ארוכות ושקופות, חסרות אצבעות, כמו גם מגפי ברך או ווסטים ארוכים, שנלבשו כשאינם רכוסים, הם הוכחה מובהקת לדבקות במטרה שעיקרה חיזור אחר קהל יעד צעיר יותר. הפרזנטורית בלייק לייבלי, שהובאה למותג רק לפני עונה, יכולה להעיד על כך בעצמה.
לעוד תמונות מרהיבות מהתצוגה של שאנל הכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
אצל דיור לעומת זאת, העניינים מקרטעים בלי גליאנו
וידאו ותמונות: רויטרס