שתי תצוגות אופנה נפרדות העלה המעצב הכל-אמריקאי טומי הילפיגר במסגרת שבוע האופנה של ניו יורק לקיץ 2012, אחת לנשים ואחת לגברים. הפיצול הוא צעד שהמעצב נקט בו כבר בעונה הקודמת, אשר מהווה בעיקר הפגנת כוח המעידה כי צעדי ההתרחבות במותג, הן של הקולקציה והן של נקודות ההפצה בעולם, אכן צלחו (השמועות מספרות כי חנות הענק שפתח בשנה שעברה בשדרה החמישית בניו יורק מוכרת נפלא). מכל מקום, המסר שעלה משתיהן דומה: הילפיגר זונח באופן חלקי את הסגנון האוניברסיטאי השחוק והמזוהה עמו באופן מוחלט, המתבסס על חולצות פולו ורוגבי ומכנסי צ'ינו בהירים, ופונה לחקור מימדים אחרים בקלאסיקה האמריקאית, עם דגש גדול יותר על מגמות עונתיות.
הפעם, במרכז תשומת הלב היה צבע, הרבה ממנו, אשר הוכיח כי הקיץ הבא מזמן עונה נוספת של בלוקי-צבע. הגרפיות העזה שיצרו פריטים בבבורדו, צהוב-כורכום או סגול, תובלה בהדפסי קמופלאז' כמעט אירוניים, נוכח גווניהם הסכריניים, מוורוד עז ועד ירוקים-תכולים.
בקולקציית הנשים, לדוגמא, אשר התבססה בחלקה על גזרות מחוייטות, אוברול צהוב בעל דשים גבריים בצבע קונטרסטי, פסע ליד שמלות קיץ קצרות חליפות עשויות עור רווי צבע או מעיל טרנץ' כתום, שקיבל פרשנות פופ בזכות צווארון פוקסיה. אצל הגברים, מנגד, הקמופלאז' המדובר טיפס על מעיל אופנוענים ברכיסה צידית או חולצות מכופתרות, ואוזן על ידי שורה של חליפות אפורות ובהירות, שהעצימו על דרך הניגוד חולצות בצבע תפוז-דם שנלבשו תחת המקטורן. ניתנה גם במה לעולם הים, עם שורה של פריטים מפוספסים, אלא שבמקום הכחול-לבן הנצחי (שעדיין הרים את ראשו פה ושם), הוצגו הבוהקים שבגווני הקשת.
הילפיגר הוא מעצב ממוצע שפונה אל קהל ממוצע, ויעידו על כך מסעות הפרסום בשנה החולפת שכולם מתמקדים בצילומים קבוצתיים של משפחות ענק, מהילד ועד לסבתא (רבא). שתי התצוגות, שאף נעזרו בשרותי יעוץ של מעצבים חיצוניים כמו סיימון ספר או פטר סום, עשויות להגדיר מחדש את הלקוח של בית האופנה, אשר שועט לכבוש את העולם תוך נגיסה משוק האופנה הגבוהה ההולך וגדל. השאלה, האם תהיה לאותו לקוח רגיל, עליו בנה בסופו של דבר הילפיגר את תהילתו, הסבלנות לעמוד באקספרימנטים, נותרת עדיין פתוחה.
רוצים לראות עוד מהקולקצייה? הכנסו לפייסבוק שלנו
וידאו: רויטרס
צילומים: אימג'בנק - Gettyimages
היהפוך טומי הילפיגר חברבורותיו?
לירוי שופן
14.9.2011 / 14:09