האפשרות שבעוד שנה או שנתיים יקבל צמד האחיות מרי-קייט ואשלי אולסן את תפקיד הניהול הקריאטיבי של בית האופנה העילי 'הרמס', היא פחות מופרכת מכפי שהיה נדמה ארבע שנים אחורה, עם השקתו של קו האופנה THE ROW, עליו הן חתומות. למעשה, אפשר להמר על זה בלי להפסיד את כל הקלפים. ולא רק משום שהקולקציה שהציגו השבוע לקיץ 2012 בניו יורק נהנתה מעדינות סוחפת, תפירה מוקפדת והשראות נינוחות שהגיעו עד אסיה וטיבט. אלא בעיקר, משום שהן מצליחות (גם אם אף אחד לא האמין בכך מלכתחילה) להשיג פקטור יוקרה מוחץ, מעין בגדים במחיר שערורייתי שרק בהתבוננות עליהם אפשר להבין עד כמה הוא מוצדק ועד כמה הם מחוללים אווירה על זמנית של יופי אמיתי.
אם בעונה הקודמת האחיות אולסן בחרו לנקר את העיניים - בתחכום כמובן, אבל עדיין להוציא אותן עם שלל פרוות אקזוטיות וסומרות וצבעי חרדל עזים, הפעם הן הלכו על ההפך המוחלט. פלטת גוונים חיוורת להחריד, המבוססת על לבן ונגיעות כמעט בלתי נראות של ירקרק או סומק. גם הצללית, נשפכת ורחוקה מהגוף, המדמה מצד אחד את הילוכם האיטי של נזירים ואיזשהו ניקיון קיצוני, טהרנות בנוסח יום הכיפורים, מצד שני. חדי העין יכלו לצוד מיני רקמות ןאפליקציות נחשיות על חזית החולצות, איורים דקיקים על מעין פיג'מה עשויה משי, או כיסי ענק שהסתתרו על מכנסיים רחבים, שגם כך כוסו בטוניקות ארוכות.
כיצד יכולות צמד צעירות כל כך (26), שקנו את שמן בתוכנית טלוויזיה בשנות ה-90, להעמיד עונה אחר עונה יצירה בוגרת כל כך, מנוסחת להפליא אשר נמכרת בעשרות מקומות על פני הגלובוס? נדמה אפילו שהן הולכות ומעמיקות את הקשר עם האופנה הגדולה, המופשטת, שאין לה דבר במשותף עם מגמות חולפות או צל של רגע חפוז. ייתכן, למרות הרושם הראשוני, שכישרון אינו מנוגד בהכרח לסלבריטאות.
עוד ילדות כוכבות שהפכו לנשים לוהטות
כל הצילומים: AP
האחיות אולסן: האופנה הגדולה של ניו יורק
לירוי שופן
14.9.2011 / 16:22