מותג האופנה האמריקאי אמריקן איגל הודיע בינואר האחרון כי אין בכוונתו להפעיל את "נפלאות הפוטושופ" על הדוגמניות שהצטלמו לקולקציית ההלבשה התחתונה החדשה, Aerie.
למרות ההחלטה השנויה במחלוקת, מתברר היום (שלישי) שהרשת קיבלה החלטה נבונה: הנתונים מראים כי ברבעון השני של השנה, המכירות של הקולקציה הלא מרוטשת עלו ב-9 אחוזים, להבדיל מאותו רבעון בשנה שעברה, אז נרשמה ירידה של 2 אחוזים במכירות בגדי ההלבשה התחתונה של הרשת.
אף על פי שיש סיבות נוספות לעלייה במכירות, כמו ההחלטה האסטרטגית למכירת הקולקציה לצד בגדי אמריקן איגל אחרים ולא בחנויות המתמקדות בהלבשה תחתונה בלבד, נראה כי ההחלטה של החברה להציג נשים כפי שהן באמת היא הסיבה העיקרית לכך. "לא נגענו בתמונות. השארנו הכל. נקודות חן וקעקועים", סיפרה מומחית הסטייל של הרשת ג'ני אלטמן לתוכנית "בוקר טוב אמריקה".
אמריקן איגל היא לא היחידה שהפסיקה לרטש תמונות של דוגמניות. רשת האופנה "דבנהאמס" הודיעה כבר ב-2010 שגם היא תפסיקו לעשות פוטושופ לדוגמניות שלה, ונראה כי לאור ההצלחה, מותגים נוספים יאמצו את השיטה.
עוד בנושא
בלי פוטושופ: טרנד צילומי ההנקה של דוגמניות העל
מהיום: דוגמניות, כמו סיגריות ואלכוהול, זוכות לאזהרת שימוש