כבר כמעט 20 שנה שענקית ההלבשה התחתונה האמריקאית ויקטוריה סיקרט מקיימת תצוגת אופנה שנתית כמפגן רהבתני חסר גבולות. התצוגה, הפקה מהוקצעת ואחת היקרות בלוח השנה של עולם האופנה, משלבת לנז'רי, מוזיקת פופ חיה והנאה מציצנית. למעשה, מדובר יותר בבידור ופחות באופנה. ספקטקל העולה לחברה מיליוני דולרים. ב-2011, על פי דיווח של וול סטריט ז'ורנל, תקציב התצוגה היה 12 מיליון דולר.
בין 40 ל-50 דוגמניות, הכי יפות שאפשר למצוא בתעשייה כיום ונטולות כל תוספות מלאכותיות על-פי קריטריון ברור בעניין הזה, משתתפות בתצוגה הנערכת לרוב בניו יורק. בין הדוגמניות בתצוגה נמצאות גם "המלאכיות" - מספר פרזנטריות יפהפיות שהן גם דוברות רשמיות המזוהות עם המותג. מבין מלאכיות ויקטוריה היום ובעבר ניתן למצוא את אלסנדרה אמברוסיו, אדריאנה לימה, דוצן קרוס, בהטי פריסלו, לילי אולדרידג', קנדיס סוונופול, לינדסי אלינגסון, מירנדה קר, שאנל אימן, היידי קלום, ג'יזל בונדשן, הלנה כריסטנסן, טיירה בנקס וסטפני סימור. לא החזיות או התחתונים, אלא חבורת הגבעוליות הללו עם ירכי הברזל, השיער הגולש והחיוך ההוליוודי, הן מה שהפך את התצוגה למה שהיא - אקסטרווגנטית, פנטסטית ומהממת.
למעשה הלנז'רי פה הוא ברובו קונספטואלי. הדגמים המוצגים בליווי כל מיני אקססוריז תואמים לא יימצאו על מדפי החנויות או באתר הרשמי של החברה. הם נועדו לקדם ולפאר את המותג ולחדד את הדימוי הסקסי, הבועט והחצוף שלו.
התצוגה משודרת בטלוויזיה האמריקאית בזמן צפיית שיא כשבוע לאחר קיומה. אם אחת הדוגמניות נפלה על המסלול - לא נורא, כי התצוגה מצולמת פעמיים. החל מ-1999 החל גם שידור ישיר באתר הרשמי, אך האתר - שטכנית לא היה התאים אז לעומס של יותר מחצי מיליון צופים במקביל - קרס. בסך הכל כמיליון וחצי גולשים ראו או ניסו לצפות בתצוגה בהשתתפות היידי קלום, טיירה בנקס וסטפני סימור. החל משנה לאחר מכן, בזכות שת"פ עם מייקרוסופט, אתר החברה מתפקד מצוין גם בזמן הלייב-סטרימינג.
דימוי הדוגמנית המושלמת בלנז'רי מזערי, נעלי עקב וכנפיים פרושות, הפך להיות מוכר ומזוהה עם ויקטוריה סיקרט ובכל שנה מוצגות וריאציות שלו. למלאכיות מוצמדים כנפיים מכל מיני סוגים, גדלים ומרקמים; כנפי יונה, נשר, עיט, עורב, טווס, פרפר, שפירית או דבורה. למרות שהן נראות קלות כנוצה, משקל הכנפיים מגיע לפעמים ל-18 ק"ג. אבל אף דוגמנית לא מוותרת על הדרמה בלוק שלה. בניגוד לנהוג בתצוגות שבועות האופנה בהן הדוגמניות מציגות את הבגדים ללא כל הבעה, המלאכיות של ויקטוריה הן מפעילות קהל מחוננות. הן צוחקות, קורצות, מנופפות, מפריחות נשיקות, מעודדות את הקהל למחוא כפיים, מפלרטטות עם האמנים המופיעים ומלכסנות מבטים לכל עבר. הכניסה לתצוגה היא למוזמנים בלבד ולא ניתן כלל לרכוש כרטיסים. גברים סטרייטים בתצוגות אופנה הם מחזה שכיח. אבל פה - כוכבי קולנוע, מוזיקאים ובויפרנדס (באמת או בשאיפה) גודשים את השורות הראשונות. יום אחד בשנה הם כולם פאשניסטיים.
מספר שבועות לפני התצוגה מתקיימת פעילות יח"צ אגרסיבית לקראתה. בין היתר מתפרסמים, תיעוד מצולם של האודישנים, סיפורים וראיונות העוסקים בהכנות הקפדניות של המלאכיות הכוללות משטר דיאטה וכושר אינטנסיבי. אבל עיקר פעילות קידום התצוגה הוא "חזיית הפנטזיה", עיצוב גימיקי של חזייה המשובצת יהלומים ואבנים יקרות, המוצגת על ידי מלאכית נבחרת.
חזיית הפנטזיה הראשונה הוצגה בקטלוג החברה ב-2001 ואחר-כך בתצוגה השנתית. מעצב תכשיטים ידוע כלשהו נשכר עבור ייצור ועיצוב החזייה. היידי קלום ואדריאנה לימה הציגו את חזיית הפנטזיה שלוש פעמים כל אחת. ג'יזל, טיירה בנקס, קרולינה קורקובה ואלסנדרה אמברוסיו, פעמיים כל אחת. החזייה היקרה ביותר הייתה זאת שהציגה ג'יזל בשנת 2000. ערכה הוערך אז ב-15 מיליון דולר והיא אוזכרה בספר השיאים של גינס כפריט הלנז'רי היקר אי פעם. חזיית הפנטזיה מוצעת למכירה כ"מתנת החג המושלמת". אם לא נמצא לה קונה, היא מפורקת כעבור שנה. הפעם הלכו בוויקטוריה על אופציה מקורית: שתי חזיות ושתי מלאכיות! חזיית הפנטזיה היא הפעם פנטזיה כפולה. שתי הברזילאיות הלוהטות והמלאכיות הוותיקות, אדריאנה לימה ואלסנדרה אמברוסיו, שתיהן בנות 33, נבחרו להציג את החזיות. על פי הנמסר, שווי כל אחת מהחזיות משובצות היהלומים ואבני החן הוא כשני מיליון דולר.
חברת ויקטוריה סיקרט נוסדה ב-1977 על-ידי ריי ריימונד, ונמכרה ב-1982, בזמן שהיה בעליה על סף פשיטת רגל, לתאגיד האופנה הציבורי L. Brand. למותג כ-1,000 חנויות ברחבי העולם. מחזור המכירות ב-2012, על-פי דיווח הוול סטריט ז'ורנל, היה 6.12 מיליארד דולר. בראש L. Brands עומד לזלי ווקסנר (77), איש עסקים, אספן אמנות ופילנתרופ, בן למהגרים ממוצא יהודי-רוסי הנחשב לאיש העשיר ביותר במדינת הולדתו ומגוריו, אוהיו. במהלך השנים ווקסנר החליט על שינויים שהובילו את המותג קדימה: עיצוב חדש של המוצר המרכזי - לנז'רי סקסי אופנתי בגוונים בוהקים ומרקמים נשיים עם אפיל צעיר וגם שימושי; עיצוב החנויות בסגנון בריטי-רומנטי עם מוזיקה קלאסית רכה ברקע; שיפור השירות, הרחבת הפעילות גם לתחום הקוסמטיקה בגדי-ים ואקססוריז, הפקת קטלוג יוקרתי, השקת אתר מכירות וקיום תצוגה שנתית, והשקת ליין 'פינק' הסטודנטיאלי. היום ויקטוריה סיקרט הוא מותג ההלבשה התחתונה האמריקאי הגדול ביותר.
התצוגה שהתקיימה ביום שלישי השבוע לא הייתה שונה מאלו של השנים האחרונות, מלבד הלוקיישן. הפעם בחרה החברה לקיים את התצוגה בלונדון. שנתיים לאחר שנאספו שם אתלטים מכל העולם למשחקים האולימפיים, זכתה הבירה הבריטית לעוד מפגן של פיגורות מפוסלות. 47 דוגמניות, כולל המלאכיות, הוטסו לכאן במטוס שמותג, חוץ ופנים, בשילוט ולוגו של ויקטוריה סיקרט. חשבונות האינסטגרם, הטוויטר והפייסבוק של הדוגמניות הוצפו בתמונות שצילמו בעצמן כל הדרך החל מנמל התעופה JFK ועד לבית המלון. הבנות ניצלו את הגיחה ללונדון והשהייה המשותפת באותו בית מלון לבונדינג.
התצוגה נערכה במרכז התערוכות ארלז קורט המשמש בדרך-כלל למופעי מוזיקה. צוות של 25 מאפרים, 25 מעצבי שיער ו-9 מניקוריסטים טיפלו בבנות, שגם הצליחו לענות לשאלות עיתונאים בין צילומים סלולאריים. שיזוף בהתזה תרם למראה הבריא והאתלטי של הדוגמניות. 400 אנשי אבטחה חלשו את שטח מאחורי הקלעים רחב הידיים. השנה הופיעו טיילור סוויפט (בפעם השנייה ברציפות), אריאנה גרנדה, אד שירן והוזייר. גרנדה, קטנטנה ללא כל בעיות ביטחון, גנבה את ההצגה עם רקדנים והופעה אנרגטית. המלאכית החדשה, אלסה הוסק (26), שוודית יפהפיה שהופיעה בעבר בפרסומי החברה, הוצגה רשמית. מסלול מראה שיקף את כל מה שהתרחש מעליו. התצוגה חולקה לשישה נושאים: מלאכים מוזהבים, התייר האקזוטי, סיפור אגדות, נערת חלומות, אוניברסיטת פינק ונשף המלאכים. לנז'רי ברוח כל אחד מן הנושאים הללו מוצע בימים אלה באתר החברה. קרלי קלוס ובהטי פריסלו פתחו בכנפיים מוזהבות. לילי דונלדסון הבריטית זכתה לתשואות כשהציגה את 'סוורובסקי לוק', בגד המשובץ ב-150 אלף אבנים מנצנצות. מלבד התנגשות רגעית בין אריאנה גרנדה ואלסה הוסק, התצוגה עברה כמצופה באופן מושלם. אף אחת לא נפלה על המסלול. הדוגמניות, ששבועות קודם לכן הקפידו על דיאטת חלבונים ויום קודם על דיאטת נוזלים בלבד, נראו נפלא. היה מהמם. הקרקס עזב את העיר.