ג'ניפר לופז הקדישה לו שיר. לא עובר טקס פרסים הוליוודי מבלי נוכחות גבוהה של עיצוביו ומבלי ששורה של כוכבות יציינו את שמו בהערצה. פאשניסטיות באשר הן חושקות באופן בלתי נשלט בנעליו (ולא מדובר רק בכאלו עם פטיש חסר תקנה לנעליים). הסוליה האדומה הבוהקת של נעליו הפכה להיות חתימת ההיכר שלו ואין הרבה מותגי נעליים עם טביעת רגל כה עמוקה כמו זאת כריסטיאן לובוטין.
הילד הפריזאי שנזרק מבית הספר מספר פעמים והחל לשרטט איורי נעליים כבר בנעוריו, חיפש את עצמו בבגרותו במשך שנים. הוא היה אמן טרפז, מלביש בקברט פולי ברז'רה, שחקן ובעיקר בליין בסצנת המסיבות והמועדונים של פריז של שנות ה-70. לאחר טיול ממושך במצרים ובהודו, הוא שב לפריז ב-1981 עם פורטופוליו של איורי נעלי עקב אותו הראה בבתי אופנת על בבירת האופנה הצרפתית. התוצאה היתה עבודה בבית האופנה של מעצב הנעליים הוותיק שארל ג'ורדן. מאוחר יותר הוא פגש את רוז'ה ויוייה והפך להיות מתמחה אצלו. כשצבר מספיק נסיון, עסק כפרילנסר בעיצוב נעליים עבור שאנל, איב סן לורן, ועוד. ב-1991, לאחר פסק זמן מעיצוב לטובת גננות נוף וכתיבה בווג, הוא התגעגע לעבודה עם נעליים וייסד את המותג האישי שלו. הלקוחה הראשונה בבוטיק הפריזאי שלו היתה הנסיכה קרוליין ממונקו. עיתונאי ששמע אותה מחמיאה למעצב, ציטט אותה והפרסום כמובן עזר מאוד לביסוס שמו של לובוטין. דיאן פון פירסטנברג וקתרין דנב הפכו להיות לקוחות נאמנות גם הן ובהמשך, למעשה, כל הוליווד נפלה שלל לעקבי הסטילטו האקסטרימיים, לשיבוצי האבנים, לאימומים המחודדים וכמובן, לסוליות האדומות שלו.
לובוטין השיב את עקבי הסטילטו לחזית האופנה בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. לנעליים בעיצובו היו עקבי בגובה שאינו פחות מ- 12 סנטימטרים ואף יותר. מטרתו המוצהרת: "לעשות אישה סקסית, יפה ולהאריך את רגליה ככל האפשר". למרות דגמים גם עם עקבים נמוכים, לובוטין נקשר לסגנון העקבים הגבוהים והחגיגיים. נוחות בעיצוב מבחינתו היא משהו מאוס. "אני שונא את רעיון הנוחות. זה כמו שאנשים אומרים 'אנחנו לא באמת מאוהבים, אבל אנחנו ביחסי נוחות'. אתם זונחים הרבה רעיונות כשנוחות מעסיקה אתכם" הוא אמר פעם בראיון לניו יורקר. והרעינות האחרים שהוא התכוון אליהם הם ללא ספק הדקורטיביות. עיצוביו ניחנו לא רק באיכות גבוהה, אלא גם בדקורטיביות קוקטית. רבים מן הדגמים כוללים קישוטי אבנים, ניטים, פפיונים, נוצות, ועוד. העלויות, כמו גובה העקבים, בשמיים. טווח מחירי הדגמים המוצעים כיום באתר מכירות אופנת העל נט-א-פורטה למשל, נע בין 445 דולר ל-6,395 דולר. אף אחת לא מקבלת בחינם. למרות הערצת ידועניות, נדיר שהוא מעניק נעליים במתנה. מי שחושקת בלובוטין נאלצת להסתפק בהנחה. הסיבה, ככל הנראה, נעוצה בעובדה שבניגוד לביגוד, קשה למכור נעליים משומשות. והסוליה האדומה, כמובן, כבר אינה בוהקת כשהיתה. יש לצפות להרבה כוכבות על השטיח האדום ההוליוודי מספרות בגאווה על ה"לובוטינס" שלהן. גלריית מחווה לאיש הסוליה האדומה.
יומן הסוליה האדומה: נעלי כריסטיאן לובוטין על השטיח האדום
8.1.2015 / 15:08