יום אחד ב-1965 הגיעה מיה פארו לסט הצילומים של אופרת הסבון הטלוויזיונית "פייטון פלייס" בתספורת קצרה. הדוגמנית-שחקנית הצעירה היממה את צוות ההפקה והשחקנים עם השינוי החד והמפתיע במראה שלה. שיערה הארוך קוצץ לטובת תספורת נערית קצרה שהקנתה לה מראה מודרני רענן. תכולת העיניים הדקיקה, שנהגה ללבוש שמלות A וחצאיות מיני ברוח התקופה, נראתה פתאום אחרת; פחות כמו בתו של השכן ויותר כמו דוגמנית ממגזין ווג.
אבל המראה החדש והתעוזה של מי שגילמה בסדרה תפקיד מרכזי לא הרשימה את אולפני ABC. מפיק העל של הסדרה הפופולרית העביר לה מכתב רשמי בו מחה על כך שהצעד לא תואם עם ההפקה. "במקרה הצלחנו לשנות את הסיפור בהתאם למה שעשית, אבל יכולנו גם לא להצליח ואז היה נגרם נזק לכל מי שמעורב בסדרה", הוא כתב והבהיר לכוכבת הצעירה שהיא קשורה בחוזה, "שהתעשייה הזאת דורשת באופן מוצדק משמעת" והציע לה לשקול את צעדיה בעתיד כדי להימנע מליצור לעצמה שם של שחקנית חסרת משמעת המסבה נזקים להפקות בהן היא מעורבת. השינוי בקו הסיפור, אגב, היה סצנה שבה נראית דמותה של פארו גוזרת את שיערה בעת התמוטטות עצבים שנשכחה אחר-כך עקב אמנזיה מושרית (תופעה שכיחה למדי באופרות סבון).
אבל ההתנהגות "חסרת המשמעת" של מיה פארו התגלתה כמשתלמת בכל הנוגע לקריירה שלה. קצוצת השיער שיופיה התגלה מחדש לוהקה מיד לאחר שעזבה את "פייטון פלייס" לתפקיד הראשי בעיבוד הקולנועי החדש והמסקרן של רומן פולנסקי לרב המכר של איירה לוין "תינוקה של רוזמרי" (1968). פארו גילמה בסרט את התפקיד של רוזמרי וודהאוס, ניו-יורקית שחיה עם בעלה בבניין בעל היסטוריה של מקרי מוות מסתוריים ודיירים בעלי מוניטין שעסקו בעבודת השטן, שבסופו של דבר מתעברת בעצמה מהשטן.
סרט האימה הפסיכולוגי היה לאחד המצליחים והבולטים במחצית השנייה של שנות ה-60. הוא זכה לביקורות מצוינות, הצלחה קופתית מסחררת ופרסים רבים. מיה פארו הפכה לשם מוכר, וגם התספורת שלה. מי שנודעה עד אז בעיקר כבתה של השחקנית מורין אוסליבן (מי שגילמה את 'ג'יין' בסדרת סרטי טרזן) וזוגתו של פרנק סינטרה, יצרה לעצמה מוניטין לא רק של שחקנית מוכשרת, אלא גם של פאשניסטה אמיתית.
"פיקסי מיה פארו", סגנון השיער הקצר שלה, זכה לפרסום בינלאומי והיה ללהיט. התסרוקת החדשה היתה צעד מפנה בקריירה שלה. ברחוב ובמגזיני האופנה נראו צעירות בשיער קצר מסורק הצידה. הגוון הרצוי היה כמובן בלונד, כמו רוזמרי-מיה. התסרוקת השלימה מראה כולל צעיר ועדכני. הממד הנערי שידר רוח שיוויונית מודרנית והשתלב מצוין עם גזרת טוויגי הדקיקה והמבוקשת כל כך באותם ימים. בנוסף, הסידור הפשוט והבלתי תלוי בסלון לעיצוב שיער היה כמובן יתרון משמעותי. שיער גלי, תפוח וזוהר נוסח מרילין מונרו - אאוט. שיער טבעי, מסורק וצמוד בסידור עצמי נוסח מיה פארו - אין. הסגנון הוכיח שאין צורך בשיער ארוך כדי להשאיר חותם אופנתי ושאישה יכולה להיות יפהפיה גם עם שיער קצוץ. לראייה, שורה של שחקניות ודוגמניות כמו מישל וויליאמס, אן הת'ווי, שרליז תרון, אמה ווטסון, רובין רייט, קירה נייטלי, אודרי טאטו והאחת היחידה קייט מוס - בחרו בתספורת קצוצה נוסח מיה-רוזמרי ונראו נהדר.
כוכבות ופיקסי מיה פארו שלהן
מספר שנים מאוחר יותר פארו שינתה את הסטייל בעקבות ליהוקה לתפקיד דייזי ביוקנן בעיבוד זוכה הפרסים ל"גטסבי הגדול" לצד רוברט רדפורד. הפיקסי הפך לקארה עידן הג'אז של שנות ה-20, סגנון המוכר היום בזכות סדרות כמו "דאונטון אבי'", "אימפריית הפשע" וכמובן העיבוד החדש של "גטסבי הגדול" עם ליאונרדו דיקפריו. המראה הזוהר החמיא לפארו ואף נבחר להופיע על שער הגיליון הראשון של מגזין פיפל במרץ 1974. השער שוחזר בשנה שעברה עם טיילור סוויפט במלאת 40 שנה למגזין הפופולרי.
אך ללא ספק, הפיקסי של מיה-רוזמרי היה פופולרי ומשמעותי יותר. משמעותי עד כדי כך שפארו טרחה להעמיד את הניו-יורק טיימס על טעותו במאמר מינואר 2013 שטען שהתסרוקת עוצבה עבורה על-ידי מעצב השיער הנודע וידאל ששון לקראת "תינוקה של רוזמרי". "אני בפירוש גזרתי אותו בעצמי מוקדם יותר באותה שנה בזמן שעבדתי על 'פייטון פלייס - עם זוג מספריים לציפורניים", היא כתבה במייל לעיתון. "זה היה הרבה לפני שידעתי מי זה וידאל ששון. החבר שלי אז, פרנק סינטרה, אהב את התספורת, אז שמרתי אותה קצרה... אולפני פרמונט ביקשו תמונה מבוימת של מר ששון מספר אותי והכל נעשה ברוח טובה. אין לי כל כוונת חוסר כבוד כלפי מר ששון, אבל אין לו כל קשר עם התספורת שלי", היא הבהירה.
השבוע, במלאת 70 שנה לפארו, דובר רבות על פעילותה ההומניטרית וההתקוטטיות הפומביות שלה עם האקס המפורסם וודי אלן. אך אין לשכוח שלפני כל אלו היה הפיקסי - סגנון שיער קצר פשוט שהיה לאיקוני וייזכר תמיד כ'פיקסי מיה פארו' ואבן דרך באבולוציה של סגנונות השיער במאה ה-20.