לא מעט פארודיות נוצרו אודות עולם האופנה ורצינותו התהומית. עם זאת, בודדות הן אלו שנוצרו בתוך גבולות אותו עולם עצמו, אחת על כמה וכמה מוצלחות כמו זו של הסטייליסטית ועיתונאית האופנה הצרפתייה נטלי קרוקט.
קרוקט מכירה מקרוב את תעשיית האופנה כבר למעלה מ-30 שנה, אך מצדה השני של עדשת המצלמה. לאחרונה החליטה להתנסות בצד הפוטוגני יותר של העסק, והתוצאה לא מפסיקה להסעיר את הרשת. במהלך השבועות האחרונים טפטפה קרוקט לחשבון האינסטגרם שלה פנינות ספוף, בהן היא מתועדת כאשר היא מחקה באופן מושלם את קמפייני האופנה הגדולים בעולם - וכפועל יוצא מכך גם את דוגמניות העל המככבות בהם: מקייט מוס ועד ג'יזל, מז'יבנשי ועד לנווין, מהצללית ועד הלק, מהכפתור פתוח ועד המבע העילאי והמתנשא.
אך מה שהופך את המשוואה למעניינת יותר אלו כמובן מידותיה הנורמטיביות-פלוס של קרוקט ועצם היותה רחוקה שנות אור (במונחים של עולם האופנה, כן?) מגיל הנעורים. להעצמת האפקט, תרה קרוקט אחר פריימים איקוניים במיוחד, אשר לוכדים במדויק את מסך הקסם שעוטף את עולם האופנה. קרוקט סיפרה לכלי התקשורת מעבר לים כי עשתה זאת בעיקר למען הפארודיה וההומור, לכן אף כינתה את הפרויקט "ספוף" (פארודיה בצרפתית) - אך אי אפשר שלא להבחין בפן החוקר, הביקורתי והמתריס כמעט העולה מבין קמטי הצחוק והררי הלייקים.
קצת הומור לא יזיק פה: עיתונאית האופנה שמסעירה את הרשת
13.4.2015 / 7:16