בלי לשים לב תצוגות הקרוז הפכו מפילר עונתי המנעים את זמן ההמתנה בין הקולקציות העיקריות המוצגות בשבועות האופנה לאיוונט המרכזי. בתי האופנה הגדולים כבר מזמן הבינו את הכוח המסחרי שטמון בעסק, ומבלי להתבלבל הפכו את התצוגה של עונת המעבר לחגיגה שלמה.
רק השבוע הרחיק קרל לגרפלד עד סיאול בירת דרום קוריאה לצורך תצוגת הקרוז של שאנל. בשנה שעברה הוא בחר לקיים אותה בדובאי. רף סימונס המנהל האמנותי של דיור מתעתד לעומת זאת להציג את תצוגת הקרוז שלו בריביירה הצרפתית, ואילו ניקולה גסקייר בחר להתרחק מארץ הקרואסון לטובת השתקעות רגעית בפאלם ספרינגס הקליפורנית. לצורך כך חלש אתמול (רביעי) המנהל האמנותי של לואי ויטון על האחוזה החלומית של הכוכב הקומי האגדי בוב הופ - פנינה ארכיטקטונית עוצרת נשימה המוערכת כיום בשווי של כ-25 מיליון דולר.
500 מוזמני התצוגה התגודדו על המדשאה הענקית וצפו בדוגמניות הפוסעות ברחבי הבית ולצד שפת הבריכה. אתר האופנה style.com ציטט את גסקייר בהתייחסו ללוקיישן המרהיב שנסך בו לא מעט השראה אופנתית: "הפרדוקס של הארכיטקטורה הברוטלית יחד עם עיצוב הפנים המעודן היה מעורר השראה למדי. אני אוהב את הרעיון של מתיקות וקשיחות בו זמנית".
ואכן, המתח הזה שתיאר גסקייר בכמיהה, ניכר היטב בתצוגת קרוז 2016. קווי הסילואט החדשים שרקם גסקייר ללואי ויטון מאז כניסתו לתפקיד לפני שנה וחצי, נעים על התפר שבין ניחוחות של סבנטיז, אטיטוד עתידני, איפוק נונשלנטי וטיפול מוקפד. בכל התמהיל הזו מצאו עצמן על המסלול גזרות מקסי רכות ונשיות מתובלות בדיטיילים סטיפיים נוסח קשקשים מטאליים דמויי שריון או חגורות עור מתלפפות הזרועות בניטים כסופים וחלולים. חולצות חובקות קימורים הציגו מרקמים חדשים שנוצרו על ידי מפגשי בדים דוגמת בד רשת שקוף ועדין בגוון ניוד לצד עור נחש ירוק ומבריק, רטוב כמעט. מכנסוני דנים קצרצרים שולבו באלגנטיות מחוכמת עם ז'קט בומבר מהול בזמש מאותו ז'אנר צבעוני, כאשר כל אלו נחתמו בטאץ' מחוספס של מגפיים צבאיים או כפכפי אצבע שטוחים וגסים.
גם אחרי שנה וחצי קשה להשתחרר מההשוואות המתבקשות למארק ג'ייקובס, שמילא נעליים גדולות במיוחד באותו התפקיד במשך 15 שנים לפני כן. התצוגה הנוכחית אם כן מוסיפה עוד נדבך, עוד רובד, לגישה החדשה המסקרנת בה נוקט גסקייר ממלא מקומו. בשקט בשקט הקווים הראשוניים ששרטט עם כניסתו לתפקיד מתחילים להפוך לקומפוזיציה עשירה ומרתקת. לא פחות מרתק לצפות בתהליך הזה.