על פניו אפשר להבין מדוע שלא לייצר אופנה ישראלית בארץ - בעלי המקצוע הולכים ומתמעטים, התהליכים מתייקרים וכאב הראש לא מסתיים לעולם. אז מה בכל זאת הוביל את שלי סתת ואילון קומבור להשיב באופן סופי את ייצור נעלי קאפל אוף לישראל?
"כששואלים אותנו אם הנעליים הן תוצרת הארץ אנחנו יכולים כעת לענות בגאווה שכן", משיבה סתת שכבר בעונה שעברה חשפה את ההחלטה לבדוק מחדש את רעיון השיבה ארצה. העיצוב אולי נעשה בארץ, חומרי הגלם אמנם מיובאים אישית מאיטליה אבל ללקוחות עדיין קשה לקבל את הייצור המתרחש במזרח. זה התחיל מהערות של לקוחות והסתכם ברגשות המעורבים של בני הזוג והשותפים העסקיים. וכך, אחרי שנים של ייצור בסין החליטו השניים רשמית לסיים את הרומן עם אימפריית הייצור האסיאתית: "זה שהכל תוצרת הארץ באופן מוחלט זה פשוט תענוג בשבילנו. זה עושה לנו אנרגיות מטריפות".
האנרגיות המחודשות שמעידה עליהן סתת ניכרות היטב בקולקציית אביב-קיץ 2015. טכניקות חדשות של חיתוכים (שאינם לייזר) שולבו בדגמים בקולקציה, מה שיצר מרקמים מסקרנים ומרעננים במיוחד בנוף המקומי - דוגמת מגפונים קיציים העוטפים את כף הרגל ביריעת עור אחידה המפולחת על ידי עשרות חתכי קאט-אאוט דקיקים, או לחילופין כפכפים שטוחים בעלי שכבת עור מרושתת בהשראת גופי תאורה ייחודיים בהם נתקלו סתת וקומבור.
עוד ניכר כי המנעד הסגנוני של קאפל אוף רק הולך ומתרחב מעונה לעונה, כך שבקולקציה הנוכחית דרים בכפיפה אחת סנדלים מנוחשים עם סוליית טרקטור מאסיבית, נעלי סירה שפיציות בגווני זהב, כפכפים בעלי אימום מרובע המגיעים בווריאציות מטאליות או מנומרות ושעירות, מגפונים מחוררים שעוברים טבילת צבע בארץ וכמובן הפספסים המפורסמים המזוהים עם המותג שזכו לשלל וריאציות, כשהמעניינת בהן כוללת עקב עץ מרובע ושחור בסגנון יפני.
"בתחושה שלי מצב שוק הנעליים בארץ לא יציב. אם המעצב לא מביא איזה טעם חדש משלו אז הוא נטמע, הוא לא מספיק בולט, וככה בהתאם גם נראות המכירות", קושרת סתת בין ההיצע הסגנוני הנרחב שהיא מספקת לבין המציאות המאתגרת של שוק האופנה בכלל, ושוק הנעליים בפרט: "יש כיום גאות במותגי הייבוא, כשמנגד גם חברות כמו זארה ו-H&M נותנות פייט מדהים ומציעות אחלה נעליים. במובן הזה אם אנחנו כמותג לא נהיה ייחודיים מספיק אז לא נשרוד, וחלק מהעניין זה גם המחירים. למרות שחזרנו לייצר בארץ לא העלינו את המחירים, כי מאוד חשוב לנו לשמור על נגישות. אנחנו אולי לא יכולים לתת מענה לכל הגילאים, הסגנונות והאנשים, אבל ברמת המחיר אנחנו כן מנסים".
כחלק מהאסטרטגיה הזו, ממשיכים סתת וקומבור במסורת הטרייה יחסית במסגרתה הם מציעים בכל רכישה דגם נוסף במחיר מוזל במיוחד (העונה מדובר בכפכפי אצבע במחיר של 199 שקלים). במקביל הם מציעים גם את מוצרי הפרומו, דגמים שנכנסים לחנויות ממש בתחילת העונה וזוכים להוזלה משמעותית במחיר עם כניסתם של דגמים חדשים יותר.
"כל התכתיבים של החברות הגדולות לגבי מושגים של סייל וסוף עונה - הכל השתבש", מסבירה סתת את המציאות הצרכנית החדשה: "מאוד קשה למשוך עונה במחיר מלא. ככה זה עובד גם בחו"ל. לכן המציאו את מושג המיד-סייל (מבצע אמצע עונה, ר.ו). כבר אין עונה וסוף, צריך להתחיל מיד עם איזו אטרקציה". הגישה המתחשבת אכן משמחת ואטקרטיבית, אך בסופו של יום מאחורי סוד המשיכה האמיתי שלה פשוט ניצב עיצוב מוצלח.
טווח מחירים: 390-690 שקלים.
להשיג בחנויות קאפל אוף.