לא לוקיישן זוהר בפאתי הריביירה הצרפתית, לא אחוזת פאר שמשית בקליפורניה ובטח שלא ספוט אקזוטי ומרחוק כמו דרום קוריאה. אלסנדרו מיקלה לא צריך יותר מגלריה ניו-יורקית על מנת להציג את קולקציית הקרוז הראשונה שעיצב לגוצ'י, בכל מובן שהוא.
הבחירה הצנועה בגלריית אמנות בשכונת צ'לסי האופנתית במנהטן, מהווה את התפאורה המושלמת לקו החדש בו נקט המנהל האמנותי הטרי מאז כניסתו המפתיעה לבית האופנה היוקרתי לפני חצי שנה. כבר בשבוע האופנה במילאנו היה ברור כי בגוצ'י הפציע שחר של יום חדש. מיקלה שנכנס לנעליה של פרידה ג'יאניני המיתולוגית שהועזבה במפתיע, אליה עבד בצמוד כל השנים - זנח את הארשת המוכרת של גלאם מסוקס של שטיחים אדומים לטובת אטיטוד רענן, נונשלנטי בהרבה, מתוחכם יותר ומעודן.
האופי הארטיסטי המתובל בתערובת מגדרית ובנגיעות אורבאניות-רומנטיות מהזן הנובו-היפסטרי, אותו הציג לראשונה בקולקציית הביכורים במילאנו לפני שלושה חודשים - התווה את בסיס האם הרעיוני והאסתטי, אשר זכה להמשך ישיר בתצוגת קרוז 2016 שהתקיימה בסוף השבוע האחרון.
מיקלה היטיב לנסח ולפתח את הרעיונות ששרטט בתצוגה הקודמת, אותה נאלץ לרקוח במהירות יחסית לאור הפרישה הדרמטית של ג'יאניני. בתצוגה הנוכחית ניתנה לו האפשרות להעמיק בהם וכך אכן עשה.
את הטשטוש המגדרי של מגמת הג'נדר-בלנדר הפופולארית מתמיד, לקח מיקלה רחוק יותר הפעם. הוא המשיך להשתעשע למשל בחליפות הגבריות-נשיות שחשף במילאנו, כאשר הלביש דוגמנית במערכת לבוש שחורה ומחויטת מהמלתחה הגברית - כשמנגד העלה על המסלול דוגמן גבר בחליפה בגוון ורוד בזוקה. שיערו הארוך והדמיון הסגנוני בינו לבין הדוגמנית רק חידדו את אותו התעתוע.
בשאר הזמן הציג מיקלה תמהיל מדויק (מלווה בעבודת סטיילינג מושלמת) של פריטים החזקים הן כחלק מקומפוזיציה שלמה והן בפני עצמם, כגון: שמלת תחרה צהובה רקומה בחיות ופרחים עם שרוולי פעמון; שמלת וולנים שקופה וצלולה עם מחשוף משולש; מעיל טרנץ' מנוחש; שמלת פליסה ורודה ומקומטת ארוזה בסרט שחור ופרחים - שלוודאי תהפוך ללהיט אדיטוריאלי, וחצאיות פליסה מטאליות המשודכות לחולצות מכופתרות תואמות ונוזליות או לחילופין לסריגים בדוגמת עלי שלכת עם גימורי צמר נוצצים בגווני האדום-ירוק האיקוניים המתכתבים בתחכום עם הלוגו של בית האופנה. והאקססוריז - הו, האקססוריז: מהטורבן במחווה המרומזת לצבעי הלוגו של גוצ'י, דרך נעלי המוקסינים וכפכפי הפליסה, כובעי הבארט שהפציעו כבר במילאנו וכמובן המשקפיים שמאיימים להפוך לסימן היכר. הרקע של מיקלה במחלקת עיצוב האביזרים, יותר מניכרת.
מרחק הזמן יבהיר עד כמה היה נכון מסחרית לקברניטי גוצ'י לבצע חילוף חומרים בכס הניהול האמנותי, ומנגד עד כמה יוכל מיקלה להתפתח בתוך גוצ'י ולא לצעוד במקום. בינתיים נראה כי תעשיית האופנה מתמוגגת מהפרספטקיבה המרעננת שניסח מיקלה ליוקרה בעידן החדש מהי. הביקורות משבחות, הרשתות החברתיות מתפקעות מתיוגים ואפילו אנה וינטור נתפסה בשורה הראשונה בחיוך חושף שיניים. וזה כבר הישג בפני עצמו.