מה קורה כשמערבבים אופנה עילית, תרבות פופולארית, נוסטלגיה ופילנתרופיה? זוכים לקולקציית קפסולה קסומה במיוחד, אפילו אם היא כלל לא לבישה. מעצבי-על ובתי אופנה מהשורה הראשונה חברו יחדיו למטרת גיוס כספים לילדים נפגעי רעידת האדמה בנפאל. האמצעי: My Little Pony, הצעצוע הנוסטלגי שמסרב לצאת מהאופנה.
בובת הפוני המיתולוגית שנולדה בשנות ה-80, זכתה לכינוי העברי 'פוני קטן' ועברה עם השנים מייק-אובר בהתאם לרוח התקופה - עברה הפעם מייק-אובר אופנתי כראות עיניהם של המעצבים המובילים בתעשייה. הבובות המעוצבות מוצעות למכירה פומבית באתר ebay, כאשר כל ההכנסות מהמכירה יועברו לנפגעי אסון הטבע שפקד את נפאל לפני כחודשיים והותיר אחרי אלפים של הרוגים ועשרות אלפי נפגעים, בהם ילדים רבים.
את הפרויקט יזמה חנות אופנה איטלקית בשם LuisaViaRoma, מה שמסביר את נוכחותם המשמעותית של בתי האופנה האיטלקיים באנסמבל - נוסח רוברטו קוואלי, ורסצ'ה, פנדי, מיסוני, מארני ואמיליו פוצ'י, האוחז כרגע במחיר שיא מבוקש העומד על 705 אירו לבובה. לצדם ניתן למצוא סוסוני פוני מבית היוצר של שמות נוספים כמו קנזו, בלמיין וריק אוונס אשר יצר את הגרסה האוונגרדית ביותר בחבורה שאף זכתה לסיקור מיוחד.
הפוני חוזר: כשנוסטלגיה מצועצעת פוגשת אופנה עילית
21.6.2015 / 12:11