הלייבל הצרפתי זאדיג אנד וולטר משתייך למעמד הביניים במונחים של הספירה האופנתית. מצד אחד הוא מסתכל מגבוה על רשתות כמו זארה, מנגו ו-H&M בהיבט של מחירים ואיכות, ומצד שני הוא לא נמצא בשורה של מותגי-על כמו קלואה וסטלה מקרטני למשל. אבל אל תתנו למונח מעמד ביניים להטעות אתכם. מדובר בזן חדש של יוקרה בלתי מתאמצת, מהסוג שאפשר לקפוץ איתה לאוניברסיטה או לסופר מבלי להיראות כמו גברת מגונדרת מדי.
סימני ההיכר של המותג הם אטיטוד רוקיסטי בהגשה גבוהה שבאה לידי ביטוי בבדים נעימים ודקים, עליהם מוטיבים של גולגלות, ניטים וקריסטלים. אל המנהלת האמנותית הוותיקה של המותג (שזה בעצם המעצבת הראשית) סיסליה בונסטרום הצטרף העונה פאולו מלין אנדרסון. התפקידים האחרונים ברזומה שלו כמנהל קריאטיבי במארני ובקלואה סללו לו את הדרך להפיח רוח חדשה בזאדיג אנד וולטר. בראיון למגזין Instyle במאי האחרון הוא תיאר את האוסף הנוכחי והראשון בעיצובו. "אני חושב שאני אעשה אותה קצת מטונפת. מראה של אנדר-וור, נערה שיוצאת ממועדון בחמש בבוקר".
בהתאם, סיפור החורף שעיצבו השניים מתחיל בניינטיז עם קורטני לאב שיוצאת ממועדון בשמלת לנז'רי ומעיל פרווה ענק מעל, או חולצת משבצות פתוחה מעל שמלה פרחונית.
הבוסט של אנדרסון לאוסף ניכר בעידון המוטיבים של הגולגלות והגשת הרוקיסטיות באופנים חדשים מתובלים בנוכחות בוהמיינית כמו טלאי עור וזמש, סריגי אוברסייז ושמלות לורקס לצד תחרות עדינות, חולצות משי וטקסטורת נחש.
השורה התחתונה של כל העלילה הזו היא הפרקטיות של רוב הפריטים, שחוסכת את הכאב ראש המוכר של "למה זה מתאים" ו"לאן אלך עם זה". כי כשקונים יקר ואיכותי - אפקט החרישה הוא גורם שיקול מכריע. עוד אפקט מחמם לב הוא ההשפעה של ירידת שער היורו אל מול השקל על המחירים שעודכנו בהתאם והפכו את הפריטים לזולים יותר מאשר בארה"ב ובריטניה.
טווח מחירים: 435-6,890 שקלים
ה' באייר 48, תל אביב