בווידיאו: גאלת פתיחת התערוכה במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, מרץ 2015
קצת יותר משנה לאחר מותו של אלכסנדר מקווין, הציג מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק את Savage Beauty: Alexander McQueen, תערוכה שרצה שלושה חודשים והציגה ביגוד ואקקסוריז בעיצובו של מעצב האופנה הבריטי שהתאבד בגיל 40. התערוכה שזכתה לשבחי מבקרים ולאהדת הקהל הוצגה גם במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון השנה בין 14 מרץ עד 2 אוגוסט. עם סגירתה נמסר כי היא המצליחה אי פעם בתולדות המוזיאון המתמחה בעיצוב והצגת מוצרים בולטים מבחינה אסתטית ופוקנציונלית.
התערוכה הורכבה משש גלריות בהן הוצגו עבודות של מקווין מארכיון בית האופנה שלו בלונדון, מבית אופנת העל הצרפתי ז'יבנשי בו הוא שימש כמנהל קריאטיבי ומאוספים פרטיים. הרגישות הרומנטית, התימות הגותיות, טקטיקת השוק, התימות החייתיות, החומרים הלא קונבנציונליים, הפרימיטיביזם, הפאר, הגודש וההקפדה על פרטים, כל מה שאפיין את עבודתו של מקווין, נבחן בתערוכה. אטרקציה ידועה בתערוכה, היתה הולוגרמה בגודל טבעי של קייט מוס אשר במקור הוצגה בתצוגת סתיו 2006 בתוך פירמידת זכוכית. המעצב והטופמודל היו חברים קרובים.
פופולרית ומדוברת במיוחד היתה הגלריה Cabinet of Curiosities (ארון הדברים המשונים או המסקרנים) שהתמקדה באביזרים שעיצב מקווין במסגרת שיתופי פעולה שונים, כולל עם הכובען הידוע פיליפ טרייסי והתכשיטן שואן לין. הארון כלל גם פריטי תצוגות שלא יוצרו באופן המוני או שלא יוצרו כלל. המיצגים כאן הושמו בנישות בגדלים שונים שהוצמדו לקירות, החל מהרצפה ועד התקרה.
התערוכה, כאמור, נחלה הצלחה גדולה. עובדות ומספרים שמפרסם המוזיאון מדברים בעד עצמם:
התערוכה רצה 21 שבועות.
493,043 איש ביקרו בה.
המבקרים הגיעו מ-87 מדינות, כולל אפגניסטן, קמבודיה, מזרח תימור, אל סלבדור, קזחסטן, מאוריציוס, נמיביה ואוזביקיסטן.
3.5 מיליון איש ראו את התערוכה אונליין.
בשבועיים האחרונים להרצתה, היא היתה פתוחה 24 שעות ביממה (מה שמעולם לא קרה קודם במוזיאון).
10 משמרים עבדו על הכנת המיצגים במשך 5,000 שעות.
84,000 כרטיסים נמכרו עוד לפני הפתיחה (שיא מכירות חסר תקדים בתולדות המוזיאון).
חנות המוזיאון מכרה 2,000 מטרים של צעיפי משי אלכסנדר מקווין במהדורה מוגבלת ו- 540,000 גלויות.