בווידיאו: פרסומת להלבשה תחתונה בכיכובה של אשלי גרהאם שנפסלה החודש לשידור
אם נניח לרגע בצד את הדיון העקר והבלתי פוסק בסוגיית המידות הגדולות ומקומן בתעשיית האופנה - לפחות זו הבלתי נגישה, שמוכרת לנו חלומות בעמודי כרומו יוקרתייים או על מסלולי תצוגות נחשקות - אי אפשר להתעלם מתופעת אשלי גרהאם. דוגמנית למידות גדולות שהפכה בחצי השנה האחרונה לחלק בלתי נפרד מאותה תעשיית אופנה בלתי נגישה - זו שמוכרת לנו חלומות בעמודי כרומו יוקרתייים או על מסלולי תצוגות נחשקות.
עם קמפיין הלבשה תחתונה בכיכובה שנפסל לפרסום ומעורר הרבה רעש פמיניסטי, שער בגיליון בגדי הים השנתי של המגזין ספורטס אילוסטרייטד שמעורר דיון נרחב ברשתות, וכעת גם שער חדש ונטול מלבושים לגיליון אפריל של מגזין הגברים MAXIM, הדוגמנית האמריקאית בת ה-29 מחוללת מהפכה שאף דוגמנית פלאס-סייז אחרת לא הצליחה לחולל לפניה בעשור האחרון. אז איך זה מרגיש לעשות היסטוריה בביקיני?
"מספיק לבלות שעות ספורות במחיצתה כדי להבין איך היא הפכה למותג", נכתב במאמר המערכת של מגזין מקסים, המציג את נערת השער החדשה והלא קונבנציונלית. "קודם כל אי אפשר להוריד את העיניים מיופיה עוצר הנשימה. עצמות הלחיים, העור המושלם, השפתיים החושניות. זה כאילו אווה מנדז, סינדי קרופורד וברוק שילדס התמוססו ונוצרו מחדש באישה אחת. ואז מישהו שם הגביר את הווליום".
הדוגמנית במידה 44-46 שעוסקת בעיקר בתחום ההלבשה התחתונה, לא ממש מתרגשת מצילומי העירום: "רוב החיים שלי בזמן האחרון מתנהלים בעירום", היא צוחקת בריאיון. גרהאם היא אמזונה של ביטחון עצמי, נשיות שופעת, סקסאפיל נוטף ומסרי העצמה שמובאים לעתים בחשבון האינסטגרם שלה, המחזיק כמעט מיליון וחצי עוקבים.
אחרי כמעט 16 שנה בתעשיית האופנה, היא בהחלט יודעת את העבודה, מזהה שהיא כרגע על הגל ויש לה זמן מאוד קצוב כדי לנצל אותו (ואת קימוריה המפורסמים) בחוכמה. זה כנראה מסביר את התמונות הנועזות שסיפקה. סדרת הצילומים עוררה השבוע סערה בטוויטר, כשגולשים רבים, ובעיקר גולשות, התרעמו על עבודת הפוטושופ שנעשתה. גרהאם מצדה שחררה מיד תגובה וטענה שלא נעשו ריטושים שנועדו להצר את גופה, אלא רק תיקוני תאורה וצבע.
הדוגמנית האמריקאית עלתה לתודעה לפני כחמש שנים, כשכיכבה בפרסומת אמריקאית למותג ההלבשה התחתונה למידות גדולות ליין בריאנט. הפרסומת נאסרה לשידור על ידי רשת ABC בטענה שהיא פרובוקטיבית, ושמדובר ביותר מדי בשר שנחשף לעין הרכה של הצופים. החברה טענה מצדה שזוהי אפליה ברורה ומכעיסה כלפי נשים במידות גדולות. הרשת עצמה חטפה ביקורת מצדן של מאות אלפי נשים שטענו שאם זו היתה דוגמנית רזה - הפרסומת לא היתה נפסלת.
והנה, בשבוע שעבר, צפינו בשידור החוזר. פרסומת חדשה לאותו מותג הלבשה תחתונה, לא עברה גם היא את מגבלות הצנזורה, ושוב בכיכובה של גרהאם, הפעם לצד דוגמניות פלאס סייז נוספות ומגוונות. במשך 30 שניות שכולן שיר הלל לגוף הנשי, מציגות הדוגמניות את יתרונותיו - החל מסקסאפיל ועד הנקה. מפגן ההעצמה לא הרשים את האחראים על הצנזורה של רשתות השידור NBC ו-ABC, והתכנים לא עמדו בתקנים. המחלוקת סביב פסילת הפרסומת עוררה מחדש את הדיון המעייף סביב דימוי גוף בתקשורת המיינסטרים ותפיסת היופי הנשי בעולם האופנה. גם כאן עלתה השאלה האם אותו תסריט בשילוב ויזואליה של דוגמניות רזות היה לבסוף מאושר לשידור.
כאמור, גרהאם היא הדוגמנית למידות גדולות הראשונה שנכנסה לגיליון בגדי הים השנתי של מגזין ספורטס אילוסטרייטד. הפעם הראשונה היתה בגיליון 2015, במסגרת קמפיין מסחרי למותג בגדי הים Swimsuits For All, שכשמו כן הוא - מעודד אג'נדה של אופנה מגוונת בכל הגדלים. אך השנה היא עשתה זאת באופן רשמי, כחלק מהחלטה מערכתית לשלב לראשונה דוגמנית מלאה. החלטה נועזת, בין אם מדובר בגימיק יחצני או כאידיאולוגיה, שהתנוססה על שער המגזין עצמו.
על קפיצת המדרגה האופנתית בישרה גרהאם לעולם באמצעות חשבון האינסטגרם שלה, אליו העלתה את הצילום מתוך המגזין תחת הכיתוב: "כעת זה רשמי, אני דוגמנית של ספורטס אילוסטרייטד. זהו חלום שמתגשם. אני רוצה להודות לכל מי שעמד לצדי ותמך בקימורים שאני מייצגת. הקול שלנו נשמע". גרהאם הספיקה בשנים האחרונות לעצב ליין משלה להלבשה תחתונה למידות גדולות, להופיע בקמפיין של ליוויי'ס, לככב על שערי מגזיני אופנה נחשבים ובעיקר עסוקה בלדברר העצמה נשית. על חשיבות הישגיה והשפעתם האמיתית על מובילי הדעה בעולם האופנה הדעות עדיין חלוקות. את הביקיני שלה היא עדיין לא יכולה לתלות.