בווידיאו: צפו בקמפיין המדובר ותשפטו בעצמכם
הרשות הבריטית לתקנות בפרסום (ASA) מוציאה שוב כרטיס אדום לקמפיין מתעשיית האופנה, רק שהפעם מדובר באחד המותגים היוקרתיים והנחשקים בעולם. בית האופנה האיטלקי גוצ'י מצטרף לאלה שאולצו להוריד מהאוויר ולשנות קמפיין פרסומי לאחר שהרשות, המפקחת על פרסומות בכלי התקשורת בבריטניה, הורתה להחרים את הפרסום לקולקציית קרוז 2016, שהציג דוגמנית "כחושה" שנראית "רזה במידה לא בריאה".
הקמפיין של גוצ'י עלה באתר האינטרנט הבריטי של "הטיימס" וכלל צילומי סטילס וסרטון וידיאו ססגוניים ותוססים כמו הקולקציה אותה הוא מפרסם. בצילומים נראות מספר דוגמניות רוקדות באופן שהצליח לעורר זעם. תלונה שהתקבלה ברשות נזפה בבית האופנה על כך שהציג שתי דוגמניות שנראות "רזות באופן בלתי-בריא". מדובר בדוגמניות מדיסון סטאבינגטון המוצגת בקמפיין כאשר היא ישובה על ספה, ובדוגמנית אייברי בלנשרד, המוצגת כאשר היא נשענת על קיר.
להגנתם טענו קברניטי גוצ'י כי "הקמפיין הפרסומי פונה לקהל יעד של מבוגרים מתוחכמים" והוסיפו כי "במידה מסוימת, הסוגייה האם דוגמנית נראית רזה באופן שנחשב לבלתי בריא היא סובייקטיבית". עוד הם מסרו כי אין מדובר בבגדים חושפניים וכי באף אחת מהתמונות לא רואים עצמות בולטות מגופן של הדוגמניות, וכי התאורה שבה נעשה שימוש הייתה חמה ואחידה, זאת כדי לא להדגיש או ליצור שקעים שנוצרים בעקבות הצללה. "ייתכן והאיפור הטבעי שנעשה לדוגמניות מדגיש רושם של רזון", הוסיפו.
לאחר דין ודברים עם בית האופנה הסכימו אנשי הרשות כי "רזון טבעי הוא עניין סובייקטיבי", ושינו את עמדתם לכך שמידותיה של סטאבינגטון מקובלות על ידם. עם זאת, עמדו אנשי הרשות על כך כי תמונתה של בלנשרד השעונה על הקיר תוסר מהקמפיין ושלא ייעשה בה שימוש בפרסומות, בנימוק שהתנוחה שבה צולמה עומדת גורמת לה להיראות רזה אף יותר, וכי היא מאופרת באופן שגורם לה להיראות כחושה. "הצורה שבה היא מצולמת מאריכה את פלג גופה העליון ומדגישה את המותניים שלה כך שהם נראים מאוד צרים", נכתב בדו"ח שהוציאה הרשות. "פלג הגוף העליון והזרועות שלה נראים דקיקים למדי, ונמצאים בחוסר פרופורציה לראשה ולפלג הגוף התחתון".
עוד נכתב בד"וח המסכם כי "עוד אנו מודאגים מכך שהבעת הפנים שלה והאיפור הכהה, במיוחד מסביב לעיניים, גורמים לפניה להראות כחושים". מסיבות אלה, נמסר, הוחלט כי על התמונה של בלנשרד לרדת מהאוויר ובית האופנה ננזף בכך שעליו "להכין את הקמפיינים שלו באחריות הנדרשת".
אין זו כאמור הפעם הראשונה שבה מורה הרשות הבריטית לתקנות בפרסום לגנוז פרסומת של בית אופנה. בשנת 2011 היה זה בית האופנה האיטלקי מיו מיו שננזף על ידם והואשם ב"חוסר אחריות" בעקבות תמונה של הדוגמנית היילי סטיינפלד יושבת על פסי רכבת. באותה השנה ננזף מארק ג'ייקובס שהציג את דקוטה פנינג מחזיקה בקבוק בין הרגליים באופן שנחשב ל"פרובוקטיבי מדי מבחינה מינית", ובשנה שעברה היה זה המותג סן לורן שנאלץ לשנות חלק מקמפיין אביב 2015 בגלל שהופיעה בו דוגמנית רזה מדי.