בווידיאו: הופעתה המשותפת של סוכריית הפופ עם דולי פרטון בטקס שהתקיים בתחילת השבוע
אל טקס פרסי מוזיקת הקאנטרי שהתקיים בתחילת השבוע בלאס וגאס הגיעה קייטי פרי כשהיא לבושה במראה קאו-גירל נוצצת. האאוטפיט כלל חליפת חצאית תכולה מטאלית, קרופ-טופ ורוד חושף בטן, גרבי רשת, וחגורת אבזם התואמת למגפי בוקרים בהדפסי פרה ורודים.
כל זה לא אמור להפיל אותנו מהכסא. הפופ-סטאר הפרובוקטיבית בעלת הסטייל השנוי במחלוקת ידועה בחיבתה למראה פלסטיקי-קריקטורי זול וצעקני. שיער זרחני, חיבה לצבעי ניאון, מחשופים מביכים, ריבועים בשיניים או חזיות קאפקייקס הם באמת הצרות האופנתיות האחרונות שיש לקייטי פרי על הראש. כשזה מגיע לאופנה, הזמרת האמריקאית ממש לא מפחדת לקחת סיכונים, ועל זה כנראה שראוי להצדיע לה. ועם זאת, מדובר בסאגה מתמשכת שהגיע זמנה להסתיים. כי כידוע, אפילו ליידי גאגא התבגרה.
אל תתנו לקלות בה ניתן להגדיר את הסגנון המובהק של פרי לבלבל אתכם. על סקאלה אופנתית רחבה צצה לה מדי שבוע דמות אחרת: בתולת ים פתיינית, סוכריה על מקל, ארטיק רמזור, קרוסלה בקרקס, עץ אשוח מהבהב, דרדסית מבולבלת או ג'סיקה ראביט על בוטוקס.
שיטוט בסניפים הרבים של משטרת האופנה באתרים הנחשבים מעלה גיחוך. בשנים הראשונות לקריירה של האושייה התוססת נזרקו לאוויר העולם המילים "מייקאובר", "ניו לוק" ו"תסרוקת חדשה" משל היה מדובר בכותרות המצדיקות אייטם. עד שהיה ברור לכולם שיום בו קייטי פרי מציגה מראה חדש הוא ככל הנראה עוד יום בו זורחת השמש.
יש שיאשימו את המחדלים האופנתיים בידידות עם ג'רמי סקוט, המנהל האמנותי של בית האופנה מוסקינו, לו היא שומרת אמונים על השטיחים האדומים ואף מציגה נוכחות פרזנטורית בתצוגות. מה שקרל לגרפלד לקריסטן סטיוארט ואוליביה רוסטאן לקים קרדשיאן זה ג'רמי סקוט לקייטי פרי. ויסלח לי אלוהים על ההשוואה. כל זאת לא הפריע לכוכבת הצבעונית לקבל קמפיינים למותגי-על כמו אדידס ו-H&M, להוציא קולקציית לק בשיתוף עם מותג הטיפוח OPI ולהשיק קו בישום.
ההשוואה בין הקו האופנתי לקו המוזיקלי מתבקשת. כאמור פרי מציגה סטייל סכריני מובהק בלוקים חושפניים על גבול הזנותיים, בעזרת אאוטפיטים שמציגים מראה זול ומצועצע שלא ניתן להעלם ממנו. מבחינה מוזיקלית, התפוקה דומה.
פרי עושה פופ מזוקק, על פי רוב בלי סטיות לז'אנרים אחרים. מאוד ילדותי, מאוד "אין יור פייס", לרוב בהפקה מושקעת אך זולה, שנרקחה במטרה לייצר להיטים. "איי קיסד א גירל", להיט הפריצה שלה, הוא לכאורה חתרני (שיואו, נישקתי בחורה!) ועם זאת, נראה כי הוא לא מנרמל נטיות להט"ביות אלא יותר מחריגה את הסיטואציה.
נחזור לפן האופנתי. חשוב להיות הוגנים: אמנם רוב הופעותיה הפומביות של פרי בלתי נשכחות במובן המאוד רע של המילה, אבל יש גם כמה רגעים שזכורים לה לטובה, ביניהם שמלת הפסיפס המלכותית של דולצ'ה וגבאנה ששולבה עם אביזרים מוצלחים -כתר ותכשיטים - אותה היא לבשה אל גאלת המטרופוליטן ב-2013; שמלת התווים הנסיכותית של ולנטינו שלבשה אל טקס הגראמי ב-2013; ושמלת פראדה חובקת הגוף בגוון ורוד בייבי, ששולבה עם שיער כהה ונפוח בסגנון רטרו. המשותף לכל המראות - היעדר טונים צעקניים ומצועצעים.
מבט מקרוב על התופת
הרצון של קברניטי עולם האופנה להראות שאפשר גם אחרת היה ניכר בשערי המגזינים אותם עיטרה. ביולי 2013 זכתה פרי לככב לראשונה על שער ווג ארה"ב. הזמרת כבר כיכבה בעבר על שער המגזין טין ווג ואף קישטה את עמודי הכרומו של ווג איטליה, אך זוהי הייתה הופעת הבכורה שלה על מגזין האופנה החזק בעולם. מחלקת הסטייל של אנה וינטור הגשימה את יעדה: בשער נראתה סוכריית-הפופ כשהיא לבושה בשמלה בהירה חושפת כתף של המותג המוערך רודארטה, המעוטרת ברקמות פרחים אדומים ועלים כחולים, במראה של שלגייה נקייה ותמימה. הצילום, עליו היתה חתומה אנני ליבוביץ', הציג לראשונה לוק בוגר ומלא בקלאסה.
באוקטובר 2014 לקח מגזין הארפר'ס בזאר האמריקאי את המושכות האופנתיות והציג את אחד השערים היפים של פרי אי פעם. בשמלת קוטור אדומה, מבריקה ומפוסלת בעיצוב ג'ורג'יו ארמני, ציינה נערת השער היפה בסמליות מתבקשת את יום הולדתה ה-30. מי שחשב בזמנו שמדובר בניצנים של שינוי, טעה ובגדול. לפניכם למטה כמה רגעים מביכים ובולטים ברזומה הסטייל של פרי. מהו האאוטפיט המחריד ביותר? סמנו את הבחירה שלכם.