בווידיאו: מסיבת "הפתעה" שערכה משפחתה של קנדל ג'נר לרגל הגיליון. סרטון מיוחד של ווג.
לקראת סוף השבוע החולף נחשף במדיות השונות שער המגזין החשוב ביותר בשנה - גיליון ספטמבר של ווג ארה"ב - ועליו מתנוססת הדוגמנית קנדל ניקול ג'נר לבית קרדשיאן. בתמונת הכריכה של הגיליון מצולמת קנדל במדיום שוט קלאסי בשיער סתור על הצד במראה טבעי ובחליפה מהפנטת מבית גוצ'י. אבל בואו נדבר רגע על האישיו האמיתי פה. חשיבותו של ספטמבר אישיו, על פי ג'ודית וואט, היסטוריונית אופנה מקתדרלת סיינט מרטין בלונדון, נעוצה בימים עברו: "באופן מסורתי זהו הגיליון עם תחזיות האופנה השנתיות המשמעותיות ביותר. בימים בהם ווג היה הצוהר של נשים לעולם האופנה, גיליון ספטמבר היה התנ"ך".
אבל מאז שהאינטרנט והרשתות החברתיות נכנסו לתמונה, המצב השתנה. האופציות המגוונות בהן ניתן להתעדכן בקולקציות של מעצבי על והתפתחותו של הסגנון האינדיבידואלי קצת עמעמו את זוהרם של מגזיני הפרינט. "פעם נשים קנו ווג בספטמבר כדי לדעת האם קו המותן יעלה או יירד והאם הן זקוקות לכובע חדש", היא מסבירה לבי.בי.סי אונליין. וכמובן יש את הסרט "ספטמבר אישיו" בו מצלמה מלווה את אנה ווינטור בהכנות לגיליון של 2007 בכיכובה של סיינה מילר, שם היא נזכרת ברגע מכונן ב-1989 עם דוגמנית שחורה לראשונה על השער (נעמי קמפבל) כשבין השורות מתגלה האישיו המרכזי והוא למכור - מודעות, פרסומות וגיליונות. המפרסמים משלמים יותר כי יותר אנשים קונים את מהדורת ספטמבר, והיא בתור העורכת הראשית צריכה להשביע את רצון שני הצדדים. לכן על השער תתנוסס תמונתה של מי שתענה על הדרישה. ובדיוק פה מקבל האישיו תוקף.
"הפרצוף שהשיג מיליארד לייקים"
איך בדיוק קרה שהדוגמנית קנדל ג'נר היא הפנים של הגיליון החשוב הזה? ואם היא הבחירה שמשביעה את רצונם של הבוסים הגדולים בקונדה נסט, המפרסמים, המנויות והקונות האקראיות - מה זה אומר בעצם?
בעשור שלפניה מילאו את המשבצת הזו ביונסה, ג'ניפר לורנס, ליידי גאגא, סיינה מילר, קייט מוס, שרליז ת'רון, קירה נייטלי ושער משותף של 9 סופרמודלס. ג'נר בת ה-21 היא דוגמנית לוהטת שגדלה תחת מצלמות בצל משפחה שנמצאת לא מעט זמן בכותרות. בשלוש השנים האחרונות היא בנתה לעצמה ענף נפרד מהביזנס המשפחתי, ופיתחה קריירת דוגמנות מרשימה.
לפני כחמישה חודשים ווג הקדיש לה גיליון מיוחד הנקרא "אפקט הקנדל - 64 מיליון עוקבים". אחדים טוענים כי הייחוס המשפחתי תרם לא מעט להצלחתה, ואילו אחרים (כולל קנדל עצמה) מאמינים שההצלחה הגיעה על אף אותו ייחוס שדווקא הזיק לעניין.
כתגובה לסיפור, אתר הדיילי מייל פרסם שלשום כתבה שכותרתה "ווג ז"ל: מעריצי ווג זועמים על השימוש בקנדל ג'נר כנערת שער ספטמבר". מסתבר שלצד המפרגנים הנלהבים יש לא מעט ביקורת ברשתות החברתיות לנושא. "I f**ing did it" כתבה ג'נר באינסטגרם וקיבלה מטר תגובות כמו: "ווג אמריקה ז"ל", "עצוב שווינטור, ווג ועוד המון מותגי-על מוכרים את עצמם בזול", "קנדל על ספטמבר אישיו זה ממש בדיחה, כאילו, אני אוהבת את הקרדשיאנס, אבל ברצינות?", "כמה זה עלה לאמא ק'?", "כנראה שהייתה שנה גרועה לדוגמניות", "תגידי תודה לאחותך ולקלטת סקס שלה, בזכות זה את פה".
כמובן שיש גם תומכים שמלבים את הרוחות - מה שיוצר את האפקט המתבקש - רעש ברשת ועוד פרסום, שכידוע לא מזיק. אז כן, קנדל מביאה איתה ערך מוסף - את כל המשפחה. ולהשלמת יחסי הציבור היא מספקת את הסחורה בסרטון בו היא מתעוררת בבוקר בבית של אמה (היא לא באמת גרה שם). העלילה מתמקדת בחלל הבית שמלא בגיליונות הווג המדובר, וכולם עסוקים מדי ושוכחים לברך את הילדה. לבסוף היא יוצאת לחצר ומקבלת מסיבת "הפתעה" מרגשת.
את השער והצילומים הפנימיים צילם הצמד מרט אלאס ומרכוס פיגוט. קנדל מציגה לתפארת 14 אאוטפיטים סתוויים של מיטב בתי האופנה (שמפרסמים מן הסתם), ביניהם פרואנזה סקולר, ג'ון גליאנו למרג'יאלה, פראדה, לואי ויטון, לווה, ולנטינו, ז'יבנשי, וטמנטס, אלכסנדר מקווין, אוסקר דה לה רנטה, גוצ'י, ראלף לורן, אלכסנדר וונג ודה רואו.
מלבד הבשורה לעונה הקרה שמוגשת בחסות קנדל, ההפקה המגוונת כוללת צילומי סטודיו וחוץ, מראות איפור ושיער שונים וטונות של סטייל. אז כן, יש עוד המון יפות שיכולות להצטלם לשער אבל למי יש משפחה שסך כל עוקביה הוא הגבוה בעולם?