בווידיאו: קמפיין קיץ 2016 של מישקה אאוקי.
אמא שלה עשתה היסטוריה כשזכתה בלא פחות משמונה פרסים בטקס פרסי הווידאו של MTV שנערך השבוע בניו-יורק, והופעתה עם מחרוזת השירים מהאלבום למונייד המהולל כבר מבססת סטטוס איקוני. אך למרות כל הכישרון, היופי והאופנה הנהדרת של ביונסה בטקס, המלכה האמיתית הייתה ללא ספק בתה בלו-אייבי. בת הארבע וחצי הייתה במרכז הדיווחים על הטקס והאפילה על כל מה שהיה לקווין בי המושלמת להציע.
המתוקה שהופיעה בשמלת נסיכה משגעת שהותאמה לה אישית, המיסה לבבות בכל העולם. כולנו רצינו לדעת מה היא לובשת, ובואו נודה על האמת, זה עניין אותנו הרבה יותר מעוד דיון על למונייד, מופתי ככל שהוא. ברגע שהיא הגיחה מרכב שרד שלובת ידיים עם אמה ומוקפת מאבטחים, כל מי שהיה מסביב נעשה פחות או יותר שקוף. שמלת הטול הוורודה שלה, עם שובל ארוך ואפליקציות מנצנצות, הייתה מה שראינו בחלומותינו שוב ושוב כשהיינו קטנות. בעצם גם היום. כתר יהלומים של לורן שוורץ הקנה לה טאץ' מלכותי אחרון ונעלי הסניקרס הוורודות של ג'וזפה זאנוטי - בחירה מפתיעה, אך מהמוצדקת אי פעם על השטיח האדום - הזכירו שמדובר בילדה קטנה שמישהו דאג שיהיה לה הכי נוח שאפשר. החיזיון של בלו-אייבי הקטנה יישאר עימנו עוד זמן רב. גם אם יום אחד היא תציג כשרון על כלשהו, תמיד ניזכר בטקס פרסים אחד במדיסון סקוור גארדן בו היא המיסה את ליבנו.
השמלה המדוברת, כך למד כל מי שלא שולט ברזי אופנת על לילדים, היא יצירה של מישקה אאוקי (Mishka Aoki), שם שהולך ונעשה שגור יותר ויותר בתעשייה. מעניין לציין שמעת לעת ילדות ידוענים נראות בשמלות מבית מישקה אאוקי, ולאחרונה דליילה, בתו של פאף דדי, נראתה לבושה בשמלה מבית המעצבת בטקס פרסי ההיפ-הופ. אבל אימפקט כמו זה של בלו-אייבי הוא יוצא דופן. ללא ספק אבן דרך בדרכו של המותג. אך מי היא בדיוק מישקה אאוקי?
המותג נוסד לפני כשבע שנים על-ידי צעירה אוסטרלית ממוצא אינדונזי, שמעדיפה להיקרא רק בשמה הפרטי - וויני. הוא קרוי על-שם בתה הבכורה, שנולדה שנה קודם. תגובות טובות באופן סוחף לאחר הצגת קולקציה ראשונה בשבוע האופנה של פרת' בירת אוסטרליה בספטמבר 2009, הובילו לצמיחה פנומנלית של המותג תוך שנים ספורות והתבססות בתחום ביגוד היוקרה לילדים. הודות לאופנת-על בהתאמה אישית, הוא נודע בזכות התואר "הוט קוטור לילדים".
קולקציות המותג, לילדות בלבד, בגילאים שנה עד עשר שנים, מציעות בעיקר שמלות נסיכה מהסוג שבלו-אייבי לבשה. במרבית המקרים מדובר בשמלות טול בגזרת בלרינה הכה אהובה על ילדות ופריטים נלווים כמו שכמיות פרווה. התפירה גבוהה ומצטיינת באמנות מוקפדת ובתשומת לב לפרטים.
הצבעים בדרך כלל על סקאלת הגוונים הפסטליים הרכים. ניתן למצוא חריזה ושיבוצים שונים כמו קריסטלי סוורובסקי, אפליקציות פרחים, פנינים, נוצות, חרוזים ופאייטים. הכנת שמלה יכולה להימשך 300 שעות ולפחות שמונה אנשי צוות מעורבים בעשייתה. בכל שמלה קיים אלמנט או כמה שנעשו בעבודת-יד. החומרים נרכשים מכל אירופה והעיצוב נעשה בסטודיו המותג. התאמה האישית לפי מידותיהן וטעמן של ילדות, מובילה תמיד לתוצאות מופלאות.
קולקציות המותג מוצעות היום במחלקות ילדים בחנויות כל-בו יוקרתיות ברחבי העולם, כולל הרודס לונדון, ברגדורף גודמן ניו-יורק, סאקס פיפת' אווניו דובאי, צום רוסיה, ועוד. הביגוד שנארז בעת המכירה או המשלוח באריזות שי יוקרתיות נוסח אלו של תכשיטים, מבוקש בקרב לקוחות המעריכים עשיית איכות ויצירתיות יוצאת דופן, וכמובן על-ידי מי שידו משגת שמלה לילדה שמחירה שנע בין 9,859 דולר ל-12,861 דולר (על-פי התמחור באתר הרשמי).
במרץ השנה פתחה החברה משרד במילאנו, מה שמאפשר התרחבות נוספת בבירות האופנה האירופאיות ובשאר העולם. בעתיד מתכוונים במותג להרחיב את ליין האקססוריז ולהציע גם ביגוד קז'ואלי. האם נראה דבר דומה גם אצלנו בישראל?