בווידיאו: השטיח האדום של מט גאלה, מאי 2016, תחת הנושא: "יד מול מכונה: אופנה בעידן הטכנולוגיה".
בסוף השבוע חשף מוזיאון המטרופוליטן את התמה המרכזית שתעמוד שמאחורי המסיבה השנתית הכי נחשבת ביקום האופנתי. הגאלה היוקרתית, המתקיימת בחסות תערוכת האופנה של מכון התלבושות (אגף האופנה של המוזיאון) ומגזין ווג. תיערך תחת הכותרת "ריי קוואקובו / קום דה גרסון".
הבחירה בהתמקדות סביב מעצבת אחת היא אישיו מהותי בפני עצמו. מסתבר שמאז 1983, אז הוקדשה התערוכה המסורתית לעבודתו של איב סאן לורן, אף דמות שעדיין בחיים לא קיבלה את הכבוד של מעמד סולו בהקשר הזה. "ריי קוואקובו היא אחת המעצבות החשובות והמשפיעות בארבעים שנים האחרונות", מסביר את הבחירה אנדרו בולטון שמשמש בתפקיד האוצר הראשי של המכון. "העובדה שהיא מזמינה אותנו לחשוב מחדש על אופנה כעל תחום של יצירה מתמדת, מתחדשת והיברידית מגדירה את האסתטיקה של התקופה".
האמת? הלוואי ואכן כך היו נראים פני הדברים, ואולי יש בנימוק הזה ניסיון לתיקון האסתטיקה שנפוצה בימינו, לה אחראית לא מעט גברת אנה וינטור - הבוס של המיזם המדובר. בתערוכה שתיפתח בארבעה במאי יוצגו 120 מערכות לבוש מבית קום דה גרסון בעיצובה של קוואקובו, החל מקולקציית המסלול הראשונה שלה ב-1981 ועד היום.
החלוקה עצמה תתמקד פחות בציר הזמן ותוגש באמצעות נושאים מנוגדים כמו מזרח-מערב, גברי-נשי ועבר-הווה. עוד חידוש יגיע בצורת הפרזנטציה על בובות מניקן שיוצבו בחלל ללא חציצה שקופה ובגובה הרצפה, על מנת לאפשר נגישות מקסימלית עבור המבקרים.
ערב הגאלה ואיסוף התרומות למכון התלבושות יתקיים בראשון במאי, אז כל מי שיזכה בהזמנה הנחשקת מגברת וינטור יפציץ הופעה ויבוא לערב של צילומים על השטיח האדום. אלו שישרדו את מה שקורה בחוץ ייהנו מערב שכולל הופעות של קייטי פרי ופארל וויליאמס.
ובעוד שיש סלבריטאים שחולמים שנים על הזמנה להשתתף בקרקס הרד-קרפט שנחשב בעצם לתחרות סמויה בנוסח "מלכת הוואו", יש מי שניצלה ושרדה כדי לספר. הקומיקאית איימי שומר התוודתה בתכנית של הווארד סטרן בחודש אוגוסט האחרון שהשנה היא ממש מקווה שההזמנה תלך לאיבוד בדואר. החוויה שלה מהאירוע לדבריה היא "עונש" עם "אנשים שמתלבשים כמו חבורת מטומטמים" (במקור אס הולז - חורי תחת). וכשביונסה ניסתה להיות חביבה ושאלה אותה האם זו הפעם הראשונה שלה פה (באווירת "באה לפה הרבה?") היא ענתה לה: "זו הפעם האחרונה". עוד בחורה אמיצה שהודתה על ספירת הדקות עד לרגע בו מותר להתחפף היא לינה דנהאם.
ולמרות הנשף המפואר שתופס את רוב הכותרות, התערוכות עצמן לאורך השנים נחשבות למוצלחות במיוחד בשל מציאת שביל הזהב שבין עולם שוחרי האמנות - שהופכים את המוזיאון לסביבה לא נגישה בעלת אפיל מתנשא - לבין עולם האופנה, אליו קל לאנשים רבים יותר להתחבר.
עוד באותו נושא:
ריקוד המכונה: מה לבשו הכוכבות למט גאלה 2016?
פחמימות, פציעות ופאסיב-אגרסיב: הרגעים הפחות יפים של מט גאלה
הלוקים המוצלחים מאירועי ווג במטרופוליטן בעשור האחרון