בווידיאו: חברת פנטון מציגה את צבע השנה בעולם העיצוב ל-2017, גרינרי (Greenery), ירוק-י?ר?ק.
מדי שנה מכריזה פנטון, חברה אמריקאית לייצור צבעים הידועה בעיקר בשל שיטת התאמת הצבעים שלה, על "צבע השנה". פעמיים בשנה החברה מכנסת בבירה אירופאית כלשהי מפגש סודי של נציגי מדינות שונות העוסקים בצבע ולאחר דיון של יומיים, הם מחליטים על "צבע השנה" לשנה הקרובה. הצבע הנבחא משקף את רוח הזמנים ("zeitgeist"). הצבע הנבחר משפיע על מעצבים בתחומים שונים וחברות המייצרות סוגים שונים של מוצרי צריכה.
השבוע הוכרז ה-Greenery כצבע השנה ל-2017, ובתרגום חופשי - ירוק י?ר?ק. והכוונה, על-פי הנמסר מפנטון, לירוק המעורבב עם צהוב. ואם להודות על האמת, מדובר בגוון ירוק-מארקר. לא אופטימלי מזווית האופנה, אם כי ההסבר לבחירה משכנע למדי: "גרינרי הוא סימבול של התחלות חדשות. זהו גוון ירוק-צהוב רענן שנראה בימיו הראשונים של האביב כשהירוקים של הטבע שבים לחיים ומתחדשים. ככל שאנשים שקועים בחיים המודרניים הם כמהים ליופי הפיזי של עולם הטבע. הירוק הזה עשוי לשוב לחיי היומיום האורבניים באמצעות אופנה, ארכיטקטורה ועיצוב".
באופן מעניין, במראות רבים בתצוגות שבועות האופנה לעונת אביב-קיץ 2017 ניתן למצוא את הגוון המדובר. כמובן שהביטוי שלו משתנה ונע לכיוונים שונים בסקאלת הצבעים, אבל הוא שם בביגוד ובאקססוריז, ויש לא מעט אופציות יפות. נותר רק לתהות איך ידעו מעצבי העל מראש על "צבע השנה" של 2017?