בווידיאו: האם רשת אמריקן אפרל בכלל על סף פשיטת רגל?
הבשורה שהתקבלה בשבוע שעבר על סגירתה של רשת GAP הצטרפה להודעה נוספת של חנות בגדי בייסיק שמסרה לאחרונה על סגירת שערים אמריקן אפרל. שתי החנויות האמריקניות הסבירו כי הן לא הצליחו לעמוד ביעד המכירות שנקבע להן ונאלצות לסגור את סניפיהן. בעוד שאמריקן אפרל הודיעה על פשיטת רגל, GAP הודיעה על הפסדים שמחייבים את סגירתה.
בשורות מסוג זה עלולות להיות מעציבות, אך במצב כזה, תמיד אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה. עתה, כשנסגרו החנויות בישראל נותרו במרכזי הקניות ובקניונים חללים ריקים שאפשר למלא עם חנויות חדשות מחו"ל שחייבות לעשות עלייה.
New Yorker
הניו יורקר, בניגוד לשמו, הוא מותג גרמני עם יותר מאלף חנויות ברחבי אירופה. מדובר בחנות כלבו של בגדים, מלאת סגנונות ורווית מותגי בת כמו amisu לנשים ו-smog לגברים. האופנה בניו יורקר נעה בין קז'ואל, ספורטיבי ועד אלגנטי והמחירים זולים.
Brandy melville
מותג הבגדים ברנדי מלוויל מצליח בעיקר בקליפורניה, אך סניפים נוספים שלו ניתן למצוא ברחבי ארצות הברית, באירופה, בקנדה ובאסיה. מדובר במותג צעיר, נערי, קליל וספורטיבי שמרבית הבגדים שלו הם בייסיק. העלויות אינן גבוהות במיוחד אך חשוב להכיר שרוב הבגדים מגיעים ב-ONE SIZE ויתאימו למידה S או M. בגדי המותג כבר נצפו על כמה אושיות אופנה גדולות במיוחד כמו ג'יג'י חדיד או טיילור סוויפט.
Other Stories &
אחרי ש-H&M השבדית עלתה לארץ והצליחה בגדול, טבעי שחברת הבת שלה - Other Stories & תגיע גם היא בעקבותיה ותכבוש את הקהל הישראלי. מדובר ברשת אופנה איכותית יותר שמציעה, בנוסף למחלקת הלבשה תחתונה בולטת, בגדים, נעליים, אקססוריז ואפילו מוצרי טיפוח. הרשת התרחבה לעשרות סניפים ברחבי אירופה ועכשיו הגיע הזמן שתגיע גם לישראל.
Uniqlo
יוניקלו היפנית כבר הספיקה להתרחב למדינות רבות באסיה ובאירופה ולתפוס תאוצה דווקא בקנדה וארצות הברית. הפריט המוכר ביותר של יוניקלו עבור הקהל הישראלי הוא אמנם המעיל, שהפך לאהוב במיוחד על ישראלים שמבקרים במדינות מעבר לים, אך לרשת יש מבחר רחב של בגדים להציע. ביוניקלו לא מתיימרים להציג את הטרנדים הכי עדכניים אלא את הבגדים הכי שימושיים ונחוצים בארון לטווח הארוך. דווקא בגלל זה, כדאי שתגיע חנות שכזו לארץ.
River Island
רייבר איילנד הבריטית היא מותג ותיק עם יותר מ-60 שנות ניסיון באופנה וסניפים ברחבי אירופה, אסיה וגם כמה במזרח התיכון. למותג יש בגדים שמשלבים טרנדים ובייסיק לגברים ולנשים וגם ליין צעיר לנערים ונערות. רשת זו כבר הביעה בעבר עניין בעלייה לארץ, אך דבר זה עוד לא קרה, ואולי עכשיו הגיע הזמן.
BANANA REPUBLIC
גם הרשת בננה ריפבליק כבר שקלה כמה פעמים לעשות עלייה לישראל אבל עדיין לא עשתה זאת. אמנם מדובר במותג של חברת GAP אבל בגלל הסגנון הייחודי, הקלאסי והיוקרתי שלו, דווקא צפויה לו הצלחה בקרב הקהל הישראלי. מדובר במותג שמנסה לשדר אופנת עילית ומציע בגדים בסגנון מחויט ואלגנטי. המחירים בהתאם ליוקרה, אך נמוך בהרבה מאופנה עילית.
Anthropologie
האחות הקטנה של אורבן אאוטפיטרס, אנתרופולוג'י, היא גם האחות היקרה והמבוססת יותר. בעוד שאחותה הגדולה של הרשת האמריקנית מציעה סטייל צעיר ותוסס יותר, אנתרופולוג'י פונה לאוכלוסייה אמידה יותר אך גם אלגנטית וקלאסית, עם פריטים בוגרים ויצירתיים. לרשת יותר מ-200 חנויות ברחבי העולם וכן מחלקת מוצרי עיצוב לבית ומחלקת אקססוריז ענפה.
PRIMARK
אי אפשר לעשות רשימה כזו בלי לכלול בה את פרימרק - רשת האופנה הענקית שהחלה את דרכה באירלנד והפכה לפופולרית בקרב ישראלים שמבקרים בסניפיה השונים באירופה גרמניה, בריטניה, בלגיה, הולנד, אוסטריה ועוד. מה שהפך את פרימרק לאהובה במיוחד אלו כמובן המחירים הזולים של המוצרים בחנות ומבחר עצום של בגדים, נעלים ואקססורייז לנשים ולגברים. מחיריה הזולים של פרימרק סיבכו אותה לא אחת בשמועות על תנאי העסקה מבישים במפעלי הייצור, ואולם גם אז לא הדירו הקונים את רגליהם מהרשת. ניכר כי כל ישראלי שמגיע לחנות יוצא עם כמות שקיות שהולמת שופינג רציני כשהנזק הכלכלי הוא לא כבד כלל.
SEPHORA
אמנם לא מדובר בחנות אופנה, אבל רשת ספורה חייבת לעשות עלייה לארץ. ספורה זוהי רשת מותגי איפור וקוסמטיקה, שמעבר לזה שיש לה את המותג הפרטי שלה ספורה בחנויות הרשת היא מרכזת עשרות מותגים מוכרים. חלקם כבר נמצאים על המדפים בישראל בחנויות השונות וחלקם עדיין לא. זה נכון שבישראל לא חסרות חנויות שמרכזות מותגי איפור, טיפוח ובשמים אבל נראה שלאף אחד מהן אין את הקסם של ספורה. מעבר לצורך במותג ספורה בישראל, שמוצריו איכותיים אך זולים, יש צורך בעוד עשרות מותגים שמרכזת הרשת שעוד לא הגיעו לארץ.
Urban Outfitters
את הרשימה סוגרת הרשת האמריקנית שהודיעה כבר לפני יותר משנה על פתיחת חנות בדיזינגוף סנטר בתל אביב, דבר שעדיין לא קרה. אורבן אאוטפיטרס זוהי רשת צעירה, קלילה ותוססת שמונה מאות חנויות ברחבי אירופה וארצות הברית. הסטייל שלה מאופיין בסגנון רחוב, קולי והיפסטרי והמחירים, יש שיגידו, קצת יותר יקרים ביחס למוצרים. ואולם, זו אחת הרשתות המבוקשות ביותר על ידי הקהל הישראלי שצמא לו.
נוסף לרשימת החנויות הזו, ישנם עוד כמה מותגים שכבר הבטיחו לפתוח סניפים בישראל בזמן הקרוב, אך עדיין לא קיימו את הבטחתם. ברשימה זו ניתן למצוא רשת הבת של H&M השבדית, COS, שמתמחה בביגוד קלאסי ונקי שאמורה לפתוח סניפים ראשונים בארץ במהלך 2017 ואת ענקית הנעלים Foot Locker. ובכל אופן, חשוב לזכור שלרבות מהרשתות הללו יש חנויות אונליין שמאפשרות גם הזמנות לארץ, אז גם אם הן יחליטו שהן לא עושות עלייה המוצרים שלהן במרחק הקלקה או כרטיס טיסה.