מאז שיש בארץ ייצוג של רשתות האופנה הגדולות בעולם, מקדשי העלייה לרגל שלנו בזמן שאנחנו בחופשות מעבר לים הפכו להיות אלו שאינם נמצאים, שמרגשים אותנו כל פעם מחדש. כי ככה זה, אנחנו רוצים מה שאין. אז בדרך-כלל, וקשה לטעות פה, תמצאו אותנו ביוניקלו, מוג'י וקו?ס. ביקור בחנויות המותגים הללו הוא ההוכחה הניצחת לעולם שצלחנו את ביקורת הגבולות בנתב"ג. החדשות הטובות של הבוקר - קו?ס (Cos) עשו עלייה.
כפי שפורסם ביוני בשנה שעברה, זכיינית מאץ' ריטייל, המחזיקה את רשת H&M בארץ, תפתח חנות של המותג בקניון Fashion TLV mall החדש. הפתיחה מתוכננת ליום חמישי ה-6 באפריל, שעה 12.00, ממש לפני ערב החג. ללא ספק, ניוז משמח מאין כמותו לכל פאשניסטה מקומית. לא מתוכנן אירוע נוצץ עם חבלי קטיפה אדומים, רק השקה רכה. גודל החנות כ-500 מטרים רבועים.
קו?ס נוסד לפני כעשור כמותג פרימיום לנשים ולגברים מבית קבוצת H&M. חנות ראשונה נפתחה בלונדון, שם נמצא מטה המותג עד היום. הקונספט - אופנה קלאסית, שימושית, לבישה ומוקפדת המוצאת את השראתה בעולמות האדריכלות, אמנות ועיצוב. פריטי הקולקציות מעוצבים במטרה לשרוד הרבה מעבר לעונתם. משמעות השם - ראשי תיבות של Collection of Style. ב-2008 הושק גם קו ילדים לגילאי שנתיים עד עשר. בגדול, הקולקציה מורכבת מ-80% פריטים לנשים ו-20% פריטים לגברים.
החנות התל-אביבית היא "פול קונספט סטור", מסבירה זיו קווין מנכ"לית קוס בישראל. כלומר כולל הכל. ממש כמו בחו"ל. כל קבוצות הביגוד יוצעו פה. "לא יתאפשר מצב של קניינות סלקטיבית. אין כזה דבר בקוס להגיד את זה אני רוצה, את זה אני לא רוצה, מזה אני רוצה ארבעה", אומרת קווין. הכל יגיע. "יהיה אדג'סמנט לוקאלי. במרץ-אפריל אנחנו לא צריכים סריגים כבדים. וגם יתאפשר משחק בנוגע לכמויות הנדרשות". התמחור, נכון להיום, זהה למדי לתמחור בארצות הברית, וגבוה בערך ב-20% מזה האירופאי. ההפרש נע בהתאם לתנודות האירו.
הקולקציה הראשונה שתוצע בארץ היא קולקציית אביב/קיץ 2017. היא כוללת חמש קבוצות: קלאסיק, קז'ואל, Leisure, פארטי ואקססוריז. אצל הגברים זה אותו דבר, רק בלי הפארטי. בחינה חטופה של טעימות ראשונות מתוך הקולקציה מגלה אופנה מודרנית, פונקציונלית, תפורה באופן המשלב מתודות מסורתיות וחדשות ומעוצבת בקפידה. הסגנון באופן בסיסי רומנטי וקליל ומבוסס על רעיון "שני החלקים" (Two Pieces), כלומר קומבינציות מרשימות שכמובן יכולות להילבש בנפרד.
טופים א-סימטריים, חליפות בלייזרים מחויטים ומכנסיים ארוכים רחבים או מכנסיים קצרים, שמלות קוקון קצרות וארוכות, שמלות A חושפות כתפיים, חצאיות מיני אלגנטיות, שמלות קימונו. אם הפריטים בימים אלו נראים לכם "כבדים" מדי לקיץ המקומי, אל חשש. יגיעו גם כאלו שישמשו אתכם נאמנה גם בימי אוגוסט לוהטים. החברה מציעה כאלו מדי קיץ.
הגוונים השולטים הם גווני מונוכרום קרים בדרך-כלל: אבן, בז', חאקי, חום-מארון, תכלת-בייבי, שנהב, לבן, ירוק-יער (חולצה בגוון הזה נלבשה על-ידי נסיכת שוודיה סופיה ביום סיינט פטריק החודש). מינימליזם, ניקיון עיצובי וחוסר מאמץ (במובן הטוב) בולטים פה. אין העמסת דיטיילים או פרינטים. טרנד הפרחים אול-אובר, הפסים ההצהרתיים או שנות ה-80 של העונה לא יימצאו פה. לצד קולקציית הנשים יוצעו כאמור, גם קולקציית גברים, ילדים, נעליים ואקססוריז.
מחירים לדוגמא לנשים:
שמלות: 195 שקלים - 1,450 שקלים
מכנסיים: 150 שקלים - 1,250 שקלים
חצאיות: 195 שקלים - 395 שקלים
נעליים: 195 - 855 שקלים
תיקים: 95 שקלים - 855 שקלים