כולנו כבר מכירים היטב את מירי רגב. היא לא תחמיץ אף הזדמנות להפגין פטריוטיות לעיני המצלמות, בטח שלא באירוע בינלאומי מפונפן. לאחר מופע בכורה מרשים, לפחות מבחינה אופנתית, שהעניקה בפסטיבל קאן בשנה שעברה, הערב (רביעי) הוכיחה שרת התרבות והספורט שהפרובוקציה מבחינתה קודמת לסטייל. על השטיח האדום של פסטיבל הקולנוע הנחשב בריביירה הצרפתית, צעדה רגב בשמלה מעוטרת בקו הרקיע של העיר העתיקה ובכותל המערבי. "השנה אנחנו חוגגים 50 שנה לשחרורה ולאיחודה של ירושלים", אמרה השרה. "אני גאה לחגוג נקודת ציון היסטורית זו דרך אמנות ודרך אופנה".
על השמלה, שעוצבה במיוחד עבורה לרגל האירוע, אחראי אביעד אריק הרמן, מעצב ישראלי שחי ופועל על קו ישראל-שבדיה. בהשראת השיר "ירושלים של זהב" שנכתב על ידי נעמי שמר ב-1967, ובתזמון מתוכנן על רקע המחלוקת עם ארה"ב בנושא, נתפרה שמלה בשני חלקים, עליהם הוא עבד במשך חודשים. החלק העליון שזור בחוט זהב וכולל מפתח צוואר הבנוי מתכשיט שמורכב מקריסטלים ואבני חן. החלק התחתון, בגזרת חצאית מקסי נפוחה בקו מותן גבוה, מציג את עיר הבירה בגרפיקה שנוצרה בשיתוף עם המעצב בוריס סולטנוב.
מעבר למשמעות האמירה הפוליטית שנשאה עמה השמלה, זה היה מופע טירלול אופנתי שככל הנראה ייזכר לדורות. הגזרה שלא החמיאה לה, העיצוב הסתמי, הגרפיקה המיושנת וחוסר העידון הכללי עברו את שלב ה-WTF החינני, ובעיקר חיסלו לגמרי את הריספקט העצום ממנו נהנתה השרה רגב בשנה שעברה, כשזכתה לשבחים רבים, כאשר גם מתנגדיה הגדולים לא יכלו להישאר אדישים.
כזכור, גם בקאן 2016 הלכה השרה רגב על מעצב ישראלי, וגם אז נמנעה מלפנות לשמות הגדולים. היא דחתה הצעות יוקרתיות, ובחרה ברגע האחרון ללכת על מעצב מקומי מתחיל בשם דרור קונטנטו, שהספיק מאז לקיים תצוגת אופנה ראשונה במסגרת שבוע האופנה גינדי תל אביב. השמלה כללה חלק עליון עשוי ממפות קרושה רקומות בעבודת יד, המשובץ באבני סברובסקי בצבע שחור. החלק התחתון עשוי מכותנה משולבת משי. רגב נראתה אז יפהפיה וייצוגית, בשמלת ערב שלא נפלה מהסטנדרטים המקובלים על השטיחים האדומים מעבר לים.