שאנל
נ' לא מסוגלת להתחיל את היום בלי שפריץ של בושם. אחרי שנים של צריכה יומיומית, יש לה העדפות ברורות: אין על הצרפתים, והטובים שבהם מגיעים מבית שאנל. "גבריאל, החדש של שאנל, מצליח לשמור על הסטנדרט הגבוה. הבושם הקרוי על שמה של המייסדת, גבריאל "קוקו" שאנל, מגיע בבקבוק רבוע בהתאם למסורת, אבל עם טוויסט מודרני שמקנה לו לוק מתוכשט. הניחוח, באופן משמח, יפה יותר מהבקבוק. פרחוני, נשי, קצת פירותי ובעיקר מאוד ממכר. מרגיש כמו שאנל קלאסי, אבל גם מחדש. טרה שיק".
Chanel, גבריאל, EDP, גודל 100 מ"ל, 850 שקלים.
דולצ'ה וגבאנה
אפשר לאהוב את ה-light blue המיתולוגי של D&G, אפשר שלא, אבל דבר אחד בטוח הוא לא מריח כמו שום דבר אחר. ל', מעריצה ותיקה, שמחה לגלות שהושקה לו גרסה חדשה, ואפילו קיוותה שהיא תעלה על המקור. "האריזה הכחולה והקטיפתית יפת תואר, והניחוח הלימוני המרענן והקייצי עדיין כאן, אבל התווספה אליו כבדות שמורגשת מאוד בהתזה ראשונה. המרכיבים חזקים יותר, הלימון שמייחד את הגרסה המקורית נעלם, ואת מקומו תפסו ריחות פרחוניים יותר ומוצלחים פחות. אחרי לא יותר מרבע שעה, הריח נפתח, ואחרי כמה שעות, כבר אי אפשר להבחין בהבדלים בין הגרסאות. לסיכום: קלאסיקה היא קלאסיקה, לא כדאי לעשות עליה טייק אוף".
Dolce&Gabbana, Light Blue Eau Intense גודל 50 מ"ל, 349 שקלים.
ז'יבנשי
והנה עוד גרסה חדשה לבושם מוכר, ולטעמה של מ', היא לא מגיעה לקרסולי המקור: "מהשפריץ הראשון היה ברור שמדובר בקטסטרופה. בניגוד לאריזה האלגנטית והמעודנת, הבושם הזה הוא כל דבר חוץ ממעודן או אלגנטי. עשיתי טעות פטאלית כשניסיתי אותו באופן ספייס בעבודה. תוך שניות החלל התמלא בשני דברים: 1. ניחוח מתוק, מבחיל ועקשן. 2. אנשים עצבניים. מדובר בריח דומיננטי מאוד, שחייב אותי לפתוח חלון למשך זמן לא מבוטל באחד מהימים הלחים והחמים ביותר של סוף הקיץ, וגם זה לא ממש עזר. אם אתם קונים אותו במתנה למישהו, רק תוודאו שאתם לא חולקים איתו חלל עבודה או מגורים".
ז'יבנשי, DAHLIA DIVIN NUDE, גודל 50 מ"ל, 369 שקלים.
מייקל קורס
בושם ערמומי, פסקה מ', שניסתה את סקסי רובי, החדש מבית מייקל קורס. "הבושם מגיע באריזה זהובה במראה של תכשיט עם אבן רובי מרובעת גדולה. הבקבוקון שמסתתר בפנים עשוי זכוכית אדומה בחיתוך של אבן חן יקרה, כולו כבדות ועושר. התזה ראשונה גילתה ניחוח עדין ופירותי, מפתיע יחסית. אלא שאחרי זמן קצר הרעננות הראשונית התפוגגה והתחלפה בענן כבד ומבוגר. סקסי רובי הוא כמו הדודה המשתדלת שלכם. מנסה להתלבש מעודכן ולהשתמש בסלנג של צעירים, אבל בסוף תמיד תגלה את פרצופה האמיתי כשתשאל אתכם "נו, אז מתי חתונה?". למי הוא מתאים? לנשים מבוגרות שמסתובבות עם תיקים של מייקל קורס.
מייקל קורס, Sexy Ruby גודל 50 מ"ל, 299 שקלים.
הנסיינית ג', אישה בשלה יחסית, הגדירה את הבושם החדש של ל'אוקסיטן כענוג, אם כי לא מרגש: פרחוני, מתקתק וחמוד, מאוד קליל ומאוד עדין, ובמלים אחרות נעלם כהרף עין, ומתאים לאחייניות צעירות במיוחד או למי שלא מעוניינת להתחייב לאותו ריח יותר משעתיים. הבקבוק, כרגיל במותג, אצילי.
ל'אוקיסטן, Roses et Reines en Rouge גודל 75 מ"ל, 239 שקלים.
קלווין קליין
אל תגידו "גרסה חדשה", אמרו "מחווה": "הבושם החדש של קלווין קליין אמור היה להצדיע לObsession האגדי שיצא לפני 25 שנה. לצערי, חוץ מעיצוב הבקבוק, אין שום דמיון בין השניים. ה- obsessed מתאים יותר לנערות ומזכיר לי את CK one יותר מאשר את Obsession, שהיה נשי, סקסי ונילי ומתוחכם. הריח החדש הוא בעיקר עשבי, מתובל בריחות לבנדר, תפוז ומאסק, לא דומיננטי ולא מלהיב, ויכול בקלות להיחשב ליוניסקס. מזכיר לי בעיקר ריחות של קרמי טיפוח לפנים, רעננות שרק מי שנמרחה בהם מרגישה".
Calvin Klein, obsessed גודל 100 מ"ל, 299 שקלים.
הוגו בוס
ועכשיו לבושם תואם לזוג החמוד שמחזיק חשבון משותף בפייסבוק: אחד לה, אחד לו. לנסיינית מ' הם גרמו לזעוף: "עוד בושם בניחוח של ממתק, אבל הפעם אי אפשר למצוא נחמה אפילו בקנקן. הבושם הנשי מגיעה באריזה פשוטה. לא בקטע של מינימליזם יוקרתי, אלא יותר בקטע צ'יפי, וגם הבקבוקון שבתוכה מעוצב בסתמיות. קשה לי לדמיין שמישהו יושיט את היד למדף הבשמים דווקא אליו, כשלידו אריזות כל כך אטרקטיביות. הגרסה הגברית נראית יותר אלגנטית בזכות האריזה השחורה, אבל כשתפתחו אותה תמצאו את אותו בקבוקון סתמי שבתוכו ניחוח גברי מובהק אמנם, אך גם הוא מתוק. אני מעדיפה את הבשמים שלי ואת הגברים שלי קצת פחות מתוקים וקצת יותר מתוחכמים".
הוגו בוס, THE SCENT INTENSE לאשה: 50 מ"ל, 279 שקלים, לגבר: 100 מ"ל, 319 שקלים.
ארמני
למה לפזר מילים כשאפשר להסתפק במעט: "בקבוק יפהפה, ניחוח מתוק גנרי. מעדיפה הפוך", סיכמה ר' את הסטטוס של הארמני החדש. "הריח לא רע, אם כי קצת מיושן, ובכל מקרה התפוגג מהר. היו מתוקים כמוהו לפניו, יהיו גם אחריו".
ארמני, 100 מ"ל, 349 שקלים.
דיור
גרסת 2017 של מיס דיור ורדרדה וחמודה לא פחות מאלה שקדמו לה. אם את בחורה ארוכת צוואר שאהבה את הגרסאות הקודמות והחמודות של הבושם ובפרט ה-cherie -התקבלת. הדיור החדש הוא כל אלה ואפילו יותר, עם טוויסט מודרני ורענן. פחות מתחברת למתוקים? חפשי במקום אחר.
Miss Dior של דיור, 100 מ"ל, 412 שקלים.
ג'ו מלון לונדון
כבר דסקסנו כאן לא פעם את סוגיית הריחות הלא שגרתיים של ג'ו מלון לונדון. כעת, טוענת הנסיינית ש' שפיצחה את סוד השימוש הנכון בהם: מקלחת. התיזי שפריץ נדיב, שטפי קלות לעמעום הנוכחות, המתיני קצת. והנה! הצלחה: הניחוח העצי הגברי המתובלן והמעיק משהו של ה-English oak הפך לחם ונקי וכזה שנעים לרחרח.
ג'ו מלון לונדון, English Oak & redcurrant, גודל 100 מ"ל, 530 שקלים.