מגמת השינוי שעובר אידיאל היופי הנשי המוצג במדיה בתקופה האחרונה מקבלת חיזוק נוסף מצידה של ג'יין פונדה. השחקנית בת ה-79 מככבת בתור נערת השער של גיליון נובמבר במגזין האמריקאי טאון & קאנטרי, ועושה לא מעט באזז בשל הבחירה לוותר על שירותי ריטוש משדרגים. מבעד לעדשה של מקס ודוקול, פונדה מצולמת בפורטרט שחור-לבן בזווית חצי פרופיל, ונראית מדהימה, אלגנטית ובועטת מתמיד בחולצת כפתורים לבנה בעיצוב ראלף לורן ותכשיטים מבית ורניה.
בצילומי הפקת האופנה שמלווים את הכתבה היא ממשיכה בקו השחור-לבן בגזרת הסטיילינג, עם פריטים מקולקציית הקרוז של דיור, לואי ויטון, תום בראון, מקס מארה ודה רואו, ומציגה יופי נשי בוגר, עוצמתי וקלאסי.
פונדה, דמות אקטיביסטית, שבה לכותרות בזמן האחרון בין היתר באדיבות הפיצ'ר החדש "הנשמות שלנו בלילה", שם היא משחקת לצד רוברט רדפורד. היא השכילה לנצל את הבמה ולהסיט את התוכן מחיי הזוהר לכיוונים הפוליטיים שבוערים בה: "מעניין ת'תחת", אמרה כשנשאלה על הקריירה שלה, ומיד העבירה נושא באלגנטיות ל"עם כל מה שקורה עכשיו בעולם ובמדינה שלנו, קשה לי לדבר על עצמי ועל תעשיית הבידור".
בהמשך היא העידה שהגיעה למסקנה, כמי שנמצאת כבר 57 שנים באור הזרקורים של השואו ביזנס, שהמונח 'מושלמת' פשוט לא קיים, "מה שמשנה זה הסך הכל", היא הסבירה על הדרך שעשתה כדי להגיע לקבלה עצמית. "יש בי פגמים, אבל הכוונות שלי טובות, אני לא מושלמת אבל המטרה היא להמשיך להתפתח לכיוון הזה".
מוקדם יותר השנה היא השיקה סדרת ויברטורים לנשים מבוגרות, והצהירה על שימוש עצמי שהופך את עורה לקורן יותר. בראיון שנתנה בתוכנית הבוקר של מגין קלי היא נזפה במראיינת כשנשאלה על הניתוחים הפלסטיים שעברה, בתואנה שזה פשוט לא מעניין. אך למרות סירובה להתייחס לאיך שהיא נראית, אפשר היה להבין שהיא מודעת לכוח הטמון בחיצוניות שלה - כשחרכה את המסלול בתצוגה של לוריאל בשבוע האופנה האחרון במילאנו, או כשבחרה בשמלת ורוד פוקסיה של ברנדון מקסוול ותסרוקת זנב סוס ארוכה על השטיח האדום בטקס האמי בחודש שעבר.
אבל בראיונות היא מעדיפה להתמקד בדברים אחרים. "הדרך לחיות, במיוחד בחלק האחרון של חייך, היא לדמיין איך את רוצה למות", היא אמרה, "אני חושבת שכולנו היינו רוצים שזה יהיה במיטה, מוקפים בבני משפחה ואהובים. כדי להגיע לשם צריך לעבוד קשה כדי לרפא את הפצעים ולסדר את התובנות. כי בסוף זה תמיד מה שלא עשית, לא מה שעשית".