פחות משבועיים לאחר השקת קולקציית ורסצ'ה ל-H&M, מודיעה הרשת השבדית על שיתוף הפעולה הבא שלה - קולקציית קפסולה עם בית האופנה האיטלקי הצעיר מארני.
על פי מידע ראשוני, הקולקציה תנחת ב-8 במרץ 2012 בכ-260 חניות H&M ברחבי העולם, כולל ישראל, ותכלול כ-40 פריטים לנשים ועוד כ-20 לגברים.
הבחירה לשתף פעולה דווקא עם מארני היא החלטה מעניינת. באופן עקרוני המותג, לו חנויות דגל מפוארות בעיצוב אקסצנטרי בבירות אופנה כמו ניו יורק, פריז ולונדון, נחשב כבעל סגנון ספציפי מאוד, הפונה לטיפוסים בוהמייניים הנחשבים אמנותיים. פעמים רבות בגדיו עתירי צבע, הדפסים ומאפיינים ארכיטקטוניים, לעיתים באנדרלמוסיה מופגנת, ויש להם גישה אינטלקטואלית מובחנת. בניגוד לוורסצ'ה, שחרוטים בתודעה הכללית כמותג על ונחשבים יחסית פופולריים בזכות טעם המוני ועתיר מיניות, מארני מתפקדים כאופנה לאנשי אופנה.
מארני הוקם באמצע שנות ה-90 על ידי המעצבת קונסואלו קסטיליוני, העומדת בראשו גם היום. הקולקציות העונתיות, המוצגות בשבוע האופנה של מילאנו, זוכות בדרך כלל לביקורות חיוביות. על פי הערכות המותג מגלגל כ-100 מיליון דולרים בשנה והוא נמכר בחנויות עצמאיות ובוטיקים בכ-20 מדינות ברחבי העולם, כולל בישראל.
ומה יש בקולקציית הקיץ של H&M?