מעניין שדווקא קרל לאגרפלד, שבשנות ה-70 היה אחראי יחד עם איב סן לורן לגוויעה של ההוט קוטור בפריז ולמעבר לאופציות לבוש מוכנות ללבישה ומודרניות יותר, מעמיד במסגרת תפקידו כמנהל האמנותי של שאנל קולקציות תפירה עילית נרחבות כל כך. זו לחורף 2013-14, שהוצגה אתמול (שלישי) בפריז, הייתה שוב מפגן כוח של כמעט 70 מראות, אשר נלבשו על ידי הגדולות שבדוגמניות העכשוויות. רמז ברור, יש לציין, להיקף לקוחות ההוט קוטור תפירה על פי הזמנה באמצעים האומנותיים ביותר שבנמצא - של בית האופנה הצרפתי.
חזה גדול, נסיכות ושמלות חלומיות: ההוט קוטור של כריסטיאן דיור וג'מבטיסטה ואלי
התצוגה נערכה בגראנד פאלה, על רקע תפאורה דרמטית מעין במת תיאטרון נושנה, כשהמוזמנים צפו בה בעודם ישובים על כיסאות עץ. מבין הפרצופים שנכחו במקום, המוכר ביותר היה זה של ריהאנה. המפגש בין המקום לכוכבת הצעירה (שספק אם אפשר לראות בה לקוחה קלאסית של הוט קוטור, שהוא בבסיסו מוסד שמרני למדי), סימל היטב את הכיוון של שאנל ושל הקולקציה הספציפית הזו שילוב בין נוסטלגיה חריפה לבין רצון בלתי נלאה להיות תו תקן לחדשנות פופולרית.
וכך, בתחילה היו חליפות הטוויד המוכרות כל כך ולקראת הסוף נגיעות בעלות אופי עתידני יותר, שכללו שיער מסורק לאחור ונגיעות מטאליות של פסיפס, פאייטים ושאר חריזות. המתח בין החדש לישן התקיים גם בצללית מצד אחד חליפות נוקשות בקווים חדים; מנגד שמלות בחצאיות מתפזרות, שבזכות חגורת-אגן רחבה במיוחד, יצרו מעין טורסו מרובע ומוארך שהתכתב עם אחד הקודים הבסיסיים ביותר של שאנל.
לזהור כמו יהלום: שאנל הוט קוטור לחורף 2013-14
לירוי שופן
3.7.2013 / 11:43