אחרי שהרשים את מבקרי האופנה עם קולקציית הביכורים שלו ללואי ויטון, ניקולה גסקייר שואף לעשות זאת שוב, הפעם עם קמפיין הבכורה שלו למותג העל הצרפתי. כזכור, גסקייר נכנס לנעליו הגדולות של מארק ג'ייקובס בנובמבר האחרון, על תקן המנהל הקריאייטיבי והמעצב הראשי של לואי ויטון.
הקיץ האחרון: קמפיין הפרידה של מארק ג'ייקובס מלואי ויטון
בעוד שבימיו של ג'ייקובס מי שניצח על הקמפיינים של לואי ויטון היה הצלם סטיבן מייזל, לקמפיין סתיו 2014 שיראה אור במגזיני האופנה של חודש אוגוסט, גייס גסקייר את צלמי האופנה הנחשבים אנני ליבוביץ', יורגן טלר וברוס וובר.
במרכז הקמפיין ניצבות ארבע המוזות, שלתפיסתו של גסקייר עונות על ההגדרה של נשיות קונטמפוררית - השחקנית והמוזיקאית המיוחסת שרלוט גינסבורג, הדוגמנית הדנית המסקרנת פרהה בהה אריקסן, השחקנית והדוגמנית האמריקאית ממוצא אתיופי ליה קבדה, והדוגמנית הבריטית ג'ין קמפבל.
לפי הדיווחים הזרים, גסקייר נתן חופש אמנותי מוחלט לכל אחד מטייקוני הצילום באשר לפרשנות הקולקציה ותרגומה לתמונות סטילס כאשר המטרה היא לייצר מעין גלריית אופנה אמנותית. בתמורה פיזרו הצלמים את המג'יק שלהם בערבות ונציה, ניו יורק ומיאמי, ואף ציוותו לכל העסק מכונית מזראטי כסופה ויוקרתית.
התוצאה נונשלטאנטית ומדוייקת, קולית אך נטולת מאמץ, פשוטה אך מתוחכמת, נשית ומחוספסת - וממחישה היטב את חילופי הכס בממלכת האופנה העילית. ג'ייקובס שבחר להיפרד ממורשת של 15 שנים באמצעות קמפיין מתון ואפלולי קמעה, נודע דווקא בחיבה לקמפיינים עשירים ולפרזנטציות תיאטרליות. אך כשם שגסקייר בחר להציג את קולקציית הביכורים שלו על המסלול ותו לא, נראה שהוא מעתיק את אותה אג'נדה מינימליסטית, סגפנית כמעט, גם לתצוגה החד-מימדית שלהם.
הצגת בכורה: הקמפיין הראשון של ניקולה גסקייר ללואי ויטון
25.6.2014 / 14:41