בתחילת השבוע שעבר יצרה רשת בתי הכלבו נורדסטרום סערה, כשהחליטה להוריד מהמדפים את מוצרי איוונקה טראמפ. הצעד הזה התפרש כשערורייתי ובעל מסר פוליטי, אבל כשמחפשים סיבות אצל האמריקאים, בדרך כלל מוצאים אותן במקור פשוט יותר: כסף.
על פי דיווחים במדורי הכלכלה בארצות הברית, מכירות מותג האופנה "איוונקה" ירדו משמעותית אשתקד, צניחה של יותר מ-30 אחוזים. באוקטובר, מספר ימים לפני הבחירות, נרשמה ירידה חדה של 70 אחוזים ביחס לאוקטובר 2015. הנתונים הללו השפיעו על נורדסטרום, שגם כך מכרה רק ב-14.3 מיליון דולר ב-2016 לעומת כ-21 מיליון דולר בשנה שלפניה - גם זו ירידה של כ-30 אחוז. וכשעושים 1+1, מבינים שבסופו של דבר, נורדסטרום רוצה להרוויח, ומותג בצניחה לא ממש עוזר לה.
אחרי נורדסטרום הגיעו רשתות הדיסקאונט מרשל'ס וטי ג'יי מקס, שהודיעו כי הן מפנות את מוצריה של איוונקה מקדמת הבמה - קרי, ימשיכו למכור אבל לא כמותג מועדף. כעת הצטרפו לפיחות במעמדה של בת הנשיא גם רשתות KMart ו-Sears, המשתייכות לאותו תאגיד, שמורידות את המוצרים מהמכירות אונליין.
גם פה, הטיעון הוא כי מדובר בשיקול כלכלי: "כחלק מניסיון החברה לייעל את מכירותיה, החלטנו להתרכז במוצרים הרווחיים ביותר", מסר דובר התאגיד בריאן הנובר. "כתוצאה מהשינויים האלה, 31 מוצרים של איונקה טראמפ ירדו מהמכירות בעמודי הרשת".