דוגמנית העל קרלי קלוס, כך טוענות השמועות, הייתה בכלל צריכה לשהות ביפן, לטובת פרויקט סודי ומבטיח שהיה אמור לשנות כליל את הקריירה שלה (שכבר כוללת הופעה בכל תצוגת אופנה נחשבת בעונות האחרונות או מודעות פרסומת של מותגים כדוגמת דיור). זו הסיבה שהיא נעדרה משלושת שבועות האופנה האחרונים לחורף 2012-13, שהתקיימו בניו יורק, לונדון ומילאנו. כל הסימנים רמזו לכך שהיא עשויה להיעדר גם מהתצוגות של שבוע האופנה בפריז, שנפתח אמש. אלא, ששמועות לחוד ומציאות לחוד. קלוס, באקט בלתי צפוי לחלוטין, לא רק שצצה בעיר האורות, היא גם פתחה אתמול תצוגה של מעצב צעיר ואנונימי למדי בשם אנתוני וקארלו.
זו הייתה אחת ההוכחות לכך שוקארלו, שכבר סומן במגזיני אופנה מסוג דייז אנד קונפיוזד ועד ווג, הוא מעצב-המחמד החדש של תעשיית האופנה השוקקת. יש עוד צרור עדויות למעמדו המתפתח. מלבד קלוס צעדו על המסלול גם הדוגמניות אניה רוביק ואריזונה מיוז, שבימים כתיקונם מצליבות רגליים בתצוגות בסדר גודל של לואי ויטון. יחד איתן, שורה של עורכי אופנה משפיעים (כמו גם קניה ווסט וסלבריטאים אחרים) פקדו את האירוע ודאגו לדווח עליו מיד לאחר מכן, מקפיצים את שמו של לראש הרשימות. ואם יש צורך עוד לשכנע את אלה שנותר ספק בליבם, הרי שאפשר גם לציין שהקולקציה כוללת גם שיתוף פעולה של וקארלו עם מעצב הנעליים ג'וספה זנוטי, שהיה אחראי בעבר לנעליים של בית בלמיין.
מהו סוד המשיכה? וקארלו מציע מנות מדודות של סקס אפיל העטופות בגישה אינטלקטואלית. הוא חושף את הגוף באופן כה מושכל, על ידי מוטיב חוזר חיתוכים א-סימטריים, שהוא מדיר כל חשש לפריצות זולה. כך, נוצר מוסר כפול מהפנט הנעוץ במיניות מנומקת לעילא.
הוא נחשב לעילוי כמעט מהרגע המקצועי הראשון. המעצב, בן ה-32 שגדל בבלגיה, כבן להורים ממוצא איטלקי, רכש את השכלתו באופנה בבריסל, ב'שמבר סינדיקל'. הוא סיים בהצלחה גדולה את פרק הלימודים בשנת 2006, ואף זכה בפרס הגדול המוצע באחת התחרויות החשובות למעצבים צעירים עצמאיים, ה'אינטרנשיונל היירס פסטיבל', שעל שופטיה נמנו בעבר מעצבים כמו אזאדין אלייה, ג'ון גליאנו, הלמוט לאנג ומרטין מרג'יאלה. בסמוך לאירוע קיבל פנייה מ'פנדי', לטובת עבודה במחלקת עיצוב הפרוות, אחת מאבני היסוד של בית האופנה. על פי חלק מהדיווחים, קרל לאגרפלד הוא זה שלימד אותו את רזי המקצוע הבסיסיים.
כיום וקארלו עובד בפריז, וכאמור נמנה עם המציגים בשבוע האופנה המוכנה ללבישה לנשים, המתקיים פעמיים בשנה בעיר. קולקציות עונתיות רשמיות החל להציג ב-2009. באוסף העיצובים לחורף הבא, נטש במידה מסויימת את שמלות הג'רזי, שאפיינו את תחילת דרכו, והתמקד דווקא במוצר מסובך יותר מבחינה טכנית בגדים מחויטים. חליפות מסאטן בצבע כחול-לילה, עוצבו במכנסיים צרים במיוחד, וז'קטים שחלקם דמו לבלייזרים מסורתיים וחלקם דווקא למעילי פרקה מופשטים שכוסו בצמד כיסים גדולים.
את השיק האנדרוגני פרע מה שהיה נראה כאוברול שחלקו העליון נחתך בפראות דייקנית וכיסה רק את צידה השמאלי של טורסו הדוגמנית. בכלל, נרשם טון הייטקי מודגש, בזכות קווי החיתוך החדים, שאפשרו לעור להציץ בצורה מקורית, ובזכות הטיפול שקיבלו קלאסיקות כשמלות מיני הדוקות שעוצבו כמחוך, שלמעשה לא היה מחוך כלל אלא רצף של דיטיילים מחושבים וגיאומטריים. היו אלו אמזונות מהעתיד, שמעמדן הועצם בזכות פריטים ירוקים-זוהרים, כשמלה קטלנית שלופפה מצוואר הדוגמנית ועד האגן, מאפשרת לחזייה מחודדת להציץ.
הנעליים שנוצרו יחד עם זנוטי, היו אלגנטיות להפליא. מעין נעלי סירה על עקב שזכו למעין תוספת רצועות-גלדיאטור מעודנות במיוחד. עם זאת, כפי שהעידה אחת הדוגמניות בפינאלה, שלא הצליחה לצעוד ומעדה שוב ושוב עד שחברותיה אחזו בה, ספק עד כמה הן פרקטיות.
לצפייה בווידאו מהתצוגה היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
אמזונות מהעתיד: הכוכב החדש של פריז
לירוי שופן
29.2.2012 / 14:15