מותג הנעליים הצרפתי רפטו, המוכר בזכות נעלי הבלט השטוחות, פונה כעת גם לאופנה מוכנה ללבישה ויציע קולקציה חדשה אשר תימכר החל מ-28 בנובמבר בחנות המקוונת של המותג והחל מ-5 דצמבר בחנויות הדגל.
הקולקציה עוצבה, כמתבקש, בהשראת עולמן של בלרינות. השם שהוענק לקולקציה ממחיש את הפנייה לעיצוב ביגוד במותג - 'ארון הבגדים' (בצרפתית: La Garde Robe) - והיא כוללת 18 פריטים: שמלות קלילות, חצאיות פליסה, חצאיות A מיני, גופיות צמודות או חולצות צמודות דמויות מחוכים. הגוונים קלאסיים ובסיסיים כמו שחור, לבן, אפור, אדום ובז'. זהו מסתמן כליין נשי, רך ומעודן שאולי יצליח להפוך גם ברווזונים מסורבלים לברבורים ענוגים בנוסח הדוגמנית הבלונדינית הדקיקה עם השיער האסוף לאחור בקטלוג הקולקציה.
המותג רפטו נוסד ב-1947 בפריז על ידי רוז רפטו, רקדנית בלט פריזאית ממוצא איטלקי, כמותג להנעלת בלט מקצועית. היוזמה של רוז רפטו נולדה בעקבות בקשתו של בנה, רולאן פטי, כוריאוגרף ורקדן בלט שלא מצא נעלי בלט טובות מספיק לטעמו. לחנות הראשונה של רפטו ברחוב דה לה פה 22 בפריז, הפעילה עד היום, נהגו להגיע רקדני בלט נודעים כמו מיכאל ברישניקוב, קרוליין קרלסון ורודולף נורייב. עם השנים המותג פנה גם להנעלה פופולארית בהשראת נעלי בלט.
העיסוק החדש גם בתחום הביגוד היא חלק מהתרחבות כללית של רפטו לאחרונה. בינואר השנה נפתח בית ספר ייחודי ללימוד מלאכת תפירת נעלי בצמוד למפעל החברה בסיינט מדאר וביולי שנה הבאה יושק בושם ראשון. החברה גם מתכננת לפתוח בשנה הבאה חנויות חדשות בדובאי וסיאול ושתי חנויות נוספות בצרפת - בעיר אקס-אן-פרובאנס בדרום המדינה וחנות נוספת ברחוב סיינט הונור בפריז. כמו כן, תיפתח חנות ראשונה בארצות הברית, על פי המועדף בסוהו של ניו יורק.
עלויות פריטי קולקציית הביגוד, על פי הנמסר, צפויות להיות גבוהות: החל מ-200 יורו לעליונית ועד 420 יורו לשמלה. מרשת פקטורי 54, המייבאת את מוצרי המותג לישראל, נמסר כי פריטים נבחרים מן הקולקציה יוצעו בארץ. עם זאת, לא ידוע עדיין על תאריך ספציפי.
הבלרינה, הנעליים ועכשיו גם ארון הבגדים
25.11.2012 / 8:31